کد خبر ۹۳۸۸۱ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۸

زیرساخت‌های تمدن نوین اسلامی در قم ایجاد شده است

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مجموعه علمی فاخر در شهر قم در حال خیز برداشتن برای پی‌ریزی و تدارک زیر ساخت‌های تمدن نوین اسلامی است که در دنیا بی‌نظیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام عبدالمجید مقامی امروز در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه قم در طول تاریخ تشیع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است، اظهار کرد: این شهر از اوایل ورود اسلام به ایران محل تجمع دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و از مهمترین خاستگاه‌های ترویج مکتب تشیع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت معصومه(س) به شهر قم وارد شدند؛ انتقال معارف دین به سراسر دنیا را تسریع بخشیدند و حرکت‌های سیاسی را از این شهر رقم زدند.

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: ایشان فرمودند شهر قم حرم اهل بیت(ع) است و در روایات مهدویت شهر قم به عنوان یکی از شهرهای مهمی است که نقش تحول‌آفرین در آینده جهان دارد.

وی با بیان اینکه قم یکی از مهمترین شهرهایی است که می‌تواند نقش مهمی در زیرساخت‌های فکری برای ایجاد تمدن نوین اسلامی داشته باشد، گفت: با توجه به حوزه‌های علمیه و مراکز علمی در شهر قم می‌توان زیرساخت‌های نوین تمدن اسلامی را از قم و ساکنان این شهر به وجود آورد زیرا متفکرانی مانند مراجع دارد.

حجت‌الاسلام مقامی یادآور شد: اساتید فراوانی در شهر قم حضور دارند که می‌توانند تولید علم در عرصه قوانین و مقررات تمدنی داشته باشند.

شهر قم پاسخگوی سؤالات آیندگان در عصر تمدن نوین اسلامی

وی با بیان اینکه شهر قم از نظر معرفتی و الهیاتی می‌تواند جوابگوی سؤالات گوناگون آیندگان و حتی کسانی باشد که در عصر تمدن نوین اسلامی زندگی می‌کنند، گفت: شهر قم می‌تواند پاسخگوی مشکلات فکری باشد بنابراین مشاهده می‌کنیم در این عصری که زندگی می‌کنیم حوزه علمیه قم به تدریج وارد دوره جدیدی از طرح مباحث فقهی و حقوقی می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم تبدیل قم در دوران کنونی به مجموعه بزرگ علمی و معرفتی را از دیگر اقدامات شهر قم ذکر کرد و افزود: اکنون از سراسر دنیا برای تحصیل به قم می‌آیند بنابراین مجموعه‌های حوزوی و کسانی که در مراکز علمی قم تحصیل می‌کنند؛ تمدن آینده دنیا را رقم می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه علمی فاخر در این شهر در حال خیز برداشتن برای پی‌ریزی و تدارک زیرساخت‌های تمدن نوین اسلامی است که در دنیا بی نظیر است.

حجت‌الاسلام مقامی ادامه داد: از طرفی دیگر قم در تحولات سیاسی ایران نقش مهمی داشته که از جمله نقش ویژه‌ آن در به وجود آوردن انقلاب اسلامی و حمایت از بقای آن است.

وی با بیان اینکه ریشه و علت ایجاد انقلاب اسلامی در قم است، گفت: علت بقای انقلاب اسلامی را می‌توان در قم جست‌وجو کرد. به این دلیل هر کس با انقلاب اسلامی آشنا باشد با شهر قم نیز آشنا است و شهر قم مورد توجه او است.

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین قم خاطرنشان کرد: قم در حال ترویج علم، دانش و معرفت دینی به سراسر دنیا است و استکبار نسبت به شهر قم نگاه و حساسیت ویژه دارد و بر این اساس تبلیغات سوئی علیه قم انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: خداوند شهر قم را به یک درخشندگی خاصی رسانده است و این شهر در میان شهرهای مسلمین جهان مانند نوری است که درخشندگی و جاذبه خاص خود را دارد.

حجت‌الاسلام مقامی با تأکید بر توجه و اهمیت بیشتر مسؤولان مملکت و نظام به شهر قم گفت: آنها باید نسبت به تقویت زیرساخت‌ها و توسعه شهری و بهداشتی اقدام کنند. رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به شهر قم دارند و از بیانات ایشان که درباره شهر قم وجود دارد این نکته مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهر قم دارای فرهنگ اسلامی و برخاسته از آموزه‌های دینی است. مسؤولان مملکت نسبت به فرهنگ قم باید نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا شهر قم علاوه بر شهرهای ایران نسبت به شهرهای سایر مسلمانان همچنان به عنوان الگو  باقی بماند و نورافشانی خود را به سراسر دنیا داشته باشد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com