کد خبر ۹۴۱۰۶ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۹
رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

حل مشکل درآمد پایدار شهرداری ها در برنامه هفتم توسعه

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از چالش‌های جدی شهرداری‌ها را نداشتن درآمد پایدار عنوان کرد و افزود: در برنامه هفتم توسعه توجه جدی به درآمد پایدار شهرداری ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف عصر شنبه در ارتباط برخط با آئین بهره برداری از ۱۵ پروژه استان قم با اشاره به اینکه ما به جایگاه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمتر توجه کرده‌ایم گفت: در قانونگذاری و اصلاح نظام اداری و اجرایی کشور باید بخشی از مسئولیت‌ها به صورت متمرکز در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واگذار شود چراکه این کار می‌تواند برای مردم خدمات و رفاه بیشتری ارائه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط تحریم و محدودیت‌ها در کشور گفت: ما امروز شاهد هستیم در این شرایط تحریم در شهرهای بزرگ و در مراکز استان‌ها شهرداری‌ها طرح‌های بزرگ و مهم خدماتی را به بهره برداری رسانده‌اند.

وی یکی از چالش‌های جدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را نداشتن درآمد پایدار عنوان کرد و افزود: در برنامه هفتم توسعه توجه جدی به درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهد شد.

قالیباف افزود: طرح جامع مدیریت خدمت شهری از موضوعاتی است که می‌تواند به رفع مشکلات شهرداری‌ها کمک کند که در حال حاضر در کمیسیون امور داخلی و شوراها مطرح است.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت دقیق و عمیق از شهرداری‌ها گفت: یکی از مواردی که اولویت ما در مجلس است اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است تا به صورت تخصصی و ضابطه مند تر و تأثیر گذار برگزار شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مردم ایران با تحریم و مشکلات کرونا بشدت تحت فشار هستند گفت: مردم ایران نجیبانه و متعهدانه در برابر تحریم‌ها مقاومت کردند تا طرح فشار حداکثری ترامپ با شکست روبرو شد.

وی حفظ جان همه مردم را وظیفه همه مسئولان بیان کرد و افزود: در خط مقدم مقابله با کرونا پزشکان و پرستاران هستند که همه ما قدردان ایثارگری آنها هستیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com