کد خبر ۹۴۱۰۸ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۹

7 بوستان ویژه بانوان در سطح شهر قم احداث‌ شد

شهردار قم بابیان اینکه در 5 سال گذشته 103 پارک شهری در قم افتتاح شد، گفت: 7 بوستان بانوان در سطح شهر احداث‌شده که در سال 94 دو بوستان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید‌مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در آئین افتتاح و رونمایی و آغاز عملیات پروژه‌های شهرداری قم اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که توفیق داد امروز چهارمین مرحله از پروژه‌های شهرداری را افتتاح می‌کنیم.

وی افزود: این پروژه‌ها به ارزش 10 هزار میلیارد ریال در حوزه‌های خدماتی، عمرانی و فضای سبز و سرمایه‌گذاری با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی افتتاح و آغاز عملیات اجرایی می‌شود.

شهردار قم بابیان اینکه اجرای این پروژه‌ها در قالب برنامه‌های 1400 قم است، بیان کرد: ازجمله پروژه‌های زیست‌محیطی که در برنامه قم 1400 پیش‌بینی شد پارک کوهستانی شهر قم است که شامل 9 بوستان است.

در 5 سال گذشته 103 پارک شهری در قم افتتاح شد

سقائیان نژاد بابیان اینکه در 5 سال گذشته 103 پارک شهری در قم افتتاح شد، تصریح کرد: مدیریت شهری توانست در 5 سال گذشته 103 پارک شهری در قم افتتاح و تعداد این پارک‌ها را به 308 عدد برساند، سرانه فضای سبز قم در شهریورماه سال 94 ، 13.8 مترمربع به ازای هر شهروند بود که در پایان شهریور 99 مساحت کل فضای سبز قم 900 هکتار افزایش یافت و به رقم سرانه 20.3 به ازای هر شهروند رسید.

وی  بابیان اینکه 7 بوستان بانوان در سطح شهر احداث‌شده که در سال 94 دو عدد بود، گفت: یکی از بوستان‌های این پارک بزرگ کوهستانی باغ پرندگانی است که افتتاح می‌شود، مساحت این پارک 110 هزار مترمربع است و بیش از هزار گونه پرنده را جای در خود جای‌داده است و هزینه آن بیش از 300 هزار میلیارد ریال است.

بوستان شهید زین‌الدین در 30  هزار مترمربع و در پنج طبقه احداث‌شده است

شهردار قم عنوان کرد: افتتاح این پارک بستری برای گذران اوقاف فراقت زائران و مردم کشورمان است، پروژه دیگری که افتتاح می‌شود بوستان شهید زین‌الدین است 30 هزار مترمربع و در پنج طبقه احداث‌شده که در کنار هم بوستان یادمان شهدا قرار دارد که اخیراً 6090 درخت بانام شهدای قم  در آن غرس شد.

سقائیان نژاد تصریح کرد: پروژه‌های دیگر که افتتاح می‌شود 100 هزار مترمربع فضای شهری در قالب 4 بوستان است، آغاز عملیات و اجرای دو پروژه سرمایه‌گذاری در قالب مجتمع تجاری و مسکونی با 9 هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر هم‌سطح نماز افزود: بعد از احداث اتوبان 9 کیلومتری آیت‌الله بروجردی که پردیسان را از بن‌بست خارج کرد، ساماندهی و ایمن‌سازی این معبر لازم بود که به همین منظور احداث تقاطع سه سطحه نماز در دستور کار قرار گرفت.

شهردار قم گفت: رونمایی از سند تمبر و یادمان سرانه 20 مترمربع فضای سبز به ازای هر شهروند است، وجود مرقد مقدس حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بیوت مراجع نشان‌دهنده جایگاه عظیم شهر مقدس قم است.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌ها در قم با همکاری و همدلی شورای اسلامی شهر، شهرداری، سازمان‌های خدماتی و با خودباوری و کار جهادی و توکل به خدا انجام می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com