کد خبر ۹۴۱۸۰ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۱

بسته‌های حمایتی، بانکی و مالیاتی همراه با محدودیت‌های کرونایی تعریف‌شده است

معاون استاندار قم گفت: همراه با محدودیت‌های کرونایی، بسته‌های حمایتی، بانکی و مالیاتی در سطح کلان تعریف‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بیژن سلیمان پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت پایبندی مردم به طرح محدودیت‌ها در جهت کاش آمار ابتلا به بیماری اظهار داشت: روند بیماری در قم در سه مرحله دچار موج شد و باید در جهت جلوگیری از افزایش ابتلا به ویروس در سرما، تمهیدات پیشگیرانه اتخاذ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: در اسفندماه سال گذشته شرایط سختی داشتیم که آغاز شیوع ویروس بود و تجربه کافی وجود نداشت و شرایط دشواری داشتیم؛ اما با همراهی مردم در کمتر از دو ماه به شرایط مناسب و پایداری در اردیبهشت رسیدیم و بیماری را کنترل کردیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه در همان برهه به دلیل آغاز سفرها و بی‌تفاوتی‌ها شهروندان با پیک دوم مواجه شدیم و آمار به‌تدریج بالا رفت، در حال حاضر نیز با سرمای هوا، پیش‌بینی می‌شود روزهای سخت‌تری را در دنیا تجربه کنیم، براین اساس تمامی کشورهای جهان، برنامه‌هایی برای کنترل بیماری در پیش‌گرفته‌اند.

سلیمان پور بیان کرد: اقدامات باارزشی در ستاد ملی انجام‌شده است و دو طرح جامع و فراگیر و هوشمندانه در دست اجراست، دراین‌باره طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت بیماری است و هر دوشنبه وزارت بهداشت وضعیت استان‌ها را اعلام می‌کند و طبق آن این محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت طرح، انتظار داریم به نتایج خوبی دست‌یابیم و با تقسیم‌کار میان معاونین و مدیران و روند نظارتی و همراهی مردم و درک شرایط بتوانیم روند بیماری را کنترل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: در اثر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش بیماری، این محدودیت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

وی افزود: در طرح‌های گذشته نگاه بخشی وجود داشت و تنها بخشی از جامعه را در نظر می‌گرفتیم و برای هر طرحی زمان تعریف می‌شد اما این طرح بسیار فراگیراست و 5 گروه مختلف تحت کنترل و پایش هستند و برای آن زمانی تعریف‌نشده و اگر با اجرای طرح، وضعیت بهبود یابد، تصمیمات جدیدی اعلام می‌شود و نگاهی هوشمندانه، پشتوانه اجرای طرح است.

طرح سردار سلیمانی با تکیه‌بر شیوه‌های خانواده محور و محله محور در قم اجرایی می‌شود

سلیمان پور تصریح کرد: طرح دیگر به نام سردار شهید سلیمانی با تکیه‌بر شیوه‌های خانواده محور و محله محور درصدد کنترل بیماری و ردیابی و حمایت از بیماران اجرایی می‌شود.

وی گفت: یکی از تفاوت‌های مهم طرح محدودیت‌های هوشمند، اعمال ضمانت‌های اجرایی و جرائم نقدی و مجازات قانونی است، هرچند هدف از جرائم نقدی ایجاد حساسیت و هشدار مراقبتی است.

معاون استاندار قم بیان کرد: قرار شد ادارات ضروری در این طرح با یک‌دوم کارکنان و غیرضروری با یک‌سوم نیرو فعال باشند و برای متخلفان نیز حتی کسر از حقوق ویژه کارکنان و یک تا سه ماه انفصال از شغل‌های دولتی برای مدیران در نظر گرفته شد.

وی عنوان کرد: اصناف نیز باید بر اساس گروه‌بندی به تعطیلی بپردازند و در این مدت نظارت‌های زیادی اتفاق می‌افتد و صنوف متعلق تا دو هفته پلمپ می‌شوند.

سلیمان پور ادامه داد: در جریان آسیب‌های اقتصادی اصناف و بسیاری از مشاغل هستیم، ازاین‌رو همراه با محدودیت‌های کرونایی، بسته‌های حمایتی، بانکی و مالیاتی در سطح کلان تعریف‌شده است.

وی اظهار داشت: کسبه و بازاریان و صنوف قطعاً بر اساس فرهنگ دینی و اعتقادی و باورها، همراهی لازم را در حفظ جان شهروندان اتخاذ می‌کنند.

معاون استاندار قم بیان کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی در ستاد ملی مطرح شد و رئیس‌جمهور برای 30 میلیون نفر از خانواده 4 ماه مبلغ 100 هزار تومان و برای ده میلیون نفر وام یک‌میلیون تومانی در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: محدودیت‌های خودروهای برون‌شهری نیز با طرح‌های قبلی تفاوت دارد، در طرح قبلی ورودی و خروجی بسته می‌شد اما در این طرح ورودی شهر بسته می‌شود و افرادی که در حواشی شهر هستند تا محدوده‌ای که وارد شهر دیگر نشوند می‌توانند به امور زندگی برسند.

سلیمان پور گفت: طبق طرح هر پلاک غیربومی اگر وارد شهر نارنجی شود باید 500 هزار بپردازد و اگر شهر قرمز باشد مبلغ 1 میلیون تومان جریمه می‌شود، ضمن اینکه خودرو با پلاک شهر قرمز در هر شهری برود مشمول جریمه یک‌میلیون تومانی است.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت تردد در داخل شهر نیز از ساعت 21 شب تا 4 صبح به‌غیراز خودروهای خدماتی وامدادی و شهروندان دارای شغل ضروری است که با هماهنگی پلیس راهور اعمال قانون به مبلغ 200 هزار تومان برای متخلفین در نظر گرفته می‌شود.

51 درصد ابتلای به کرونا به خاطر دورهمی‌های خانوادگی است

معاون استاندار قم گفت: این محدودیت‌های شهری به دلیل کاهش دور همی‌هاست، چراکه بر اساس آمار 51 درصد از ابتلای به کرونا به خاطر دور همی‌های خانوادگی است و باید به دلیل اهمیت حفظ جان چند ماهی از طریق فضای مجازی و تلفن باهم در ارتباط باشیم.

وی افزود: در این طرح کلیه مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها به‌طور کامل تعطیل هستند و آموزش تنها از طریق فضای مجازی انجام می‌شود، با این طرح بیش از دو هزار نفر از کارکنان در محل کار حضور نمی‌یابند و انتقال ویروس کاهش می‌یابد.

سلیمان پور بیان کرد: در سه هفته اخیر به‌طور کامل برگزاری همایش‌ها رصد و پایش شد و هیچ همایشی در قم برگزار نمی‌شود که امیدواریم با همراهی گروه‌های هنری و فرهنگی و مذهبی این امر اتفاق بیفتد.

وی اظهار داشت: در جهت برگزاری آزمون‌های نهایی نیز تصمیماتی اتخاذ می‌شود و پیگیر فرصتی برای ارائه پایان‌نامه‌ها هستیم.

معاون استاندار قم عنوان کرد: بخشی از محدودیت‌ها شامل اماکن مقدس و بقاع متبرکه و حرم و مسجد مقدس جمکران است و تنها صحن‌های باز حرم برای زیارت با رعایت پروتکل‌ها باز است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com