کد خبر ۹۴۳۷۲ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۲۹

انجام بازرسی های اتاق اصناف قم با 18 تیم

رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم از تداوم بازرسی های اتاق اصناف و اقدام برای پلمب 14 واحد متخلف از آغاز طرح مدیریت جامع تجمع ها و ترددها در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حسن احمدلو در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان این که اطلاع رسانی به اصناف درباره آغاز طرح مدیریت جامع تجمع ها و ترددها تا بیست و هشتم آبان ماه و از شیوه های مختلف به انجام رسید اظهار کرد: اتاق اصناف گزارش هر روزه فعالیت های خود را درباره اطلاع رسانی ها، آموزش ها، بازرسی و نظارت ها و همچنین برخورد با واحدهای متخلف اعم از اخطار، غیرفعال سازی یا پلمب را به دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه می دهد.

وی اضافه کرد: از اول تا چهارم آذر ماه و همزمان با آغاز طرح جامع مدیریت تجمع ها و ترددها، 10 هزار و 462 مورد بازرسی توسط اتاق اصناف قم به انجام رسیده که این بازرسی ها با 14 مورد پلمب و 9 مورد برخورد تعزیراتی همراه بوده است.

احمدلو ادامه داد: بازرسی های اتاق اصناف توسط 18 تیم و با همکاری نیروهای بسیج صورت می‌گیرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم افزود: البته اگر خودروهای بیشتری در اختیار اتاق اصناف قرار گیرد، این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت بازرسان فعال اتحادیه ها، تعداد بازرسی های روزانه را افزایش دهیم.

وی یکی از معضلات بزرگ رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای قم دانست و گفت: نکته نخست این است که این فروشگاه ها تنها باید در عرضه تولید مواد غذایی و پروتئینی فعال باشند، در حالی که عرضه دیگر اقلام غیرضروری نیز در آن ها ادامه دارد و عاملی برای حضور و تجمع بیشتر خریداران است.

احمدلو اضافه کرد: پیشنهاد می شود ساعت کار این فروشگاه ها از 9 صبح تا 9 شب و به صورت یکسره باشد تا تجمع ها کمتر اتفاق بیفتد که البته بخشی از تجمع های اخیر در این فروشگاه ها نیز به دلیل مسئله کمبود روغن بوده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم با تشکر از همکاری اتحادیه ها و اصناف در رعایت قوانین و شیوه نامه های بهداشتی بیان داشت: البته در روزهای نخست آغاز طرح مدیریت جامع تجمع ها و ترددها، مقاومت هایی در برخی مناطق قم مانند اطراف مزار شیخان یا راسته بازار برای تعطیل نکردن وجود داشت، اما همین موارد نیز با صحبت و اقناع سازی برطرف شد و خوشبختانه نیازی به استفاده از مجوّزهای دادستانی پیش نیامد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com