کد خبر ۹۴۴۷۶ انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۸

کتاب معرفی شهدای فرهنگی قم تدوین می‌شود

معاون آموزش‌وپرورش استان قم یک‌ششم شهدای استان را فرهنگی و دانش‌آموز دانست و گفت: این استان 6 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که یک هزار و 70 شهید آن فرهنگی و دانش‌آموز هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، قادر حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی 6 هزار شهید استان قم اظهار داشت: به‌منظور تکریم و حفظ یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان، تاکنون 33 یادواره برپاشده که برای برگزاری کنگره ملی شهدای قم نیز با شعار " قم سرآمد شهادت و سرافرازی" در ماه‌های پایانی سال برنامه‌ریزی‌شده است.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌وپرورش استان قم یک‌ششم شهدای استان را فرهنگی و دانش‌آموز دانست و تصریح کرد: این استان 6 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که یک هزار و 70 شهید آن فرهنگی و دانش‌آموز هستند که از این تعداد 82 شهید فرهنگی و 988 شهید نیز دانش‌آموز بودند.

وی آشنایی با سبک و سیاق زندگی شهدا را برای نسل امروز ضروری دانست و عنوان کرد: برای معرفی شهدای فرهنگی استان کتابی در حال تدوین است که پس از اتمام آن، شهیدان دانش‌آموز نیز در قالب کتاب دیگری معرفی می‌شوند.

تأکید رهبری در رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان شهدا

به گفته حجتی مدارس شاهد استان قم در سطح کشوری با برگزاری یادواره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کیفیت اجرای این‌گونه برنامه‌ها، ازجمله استان‌های فعال در این زمینه شناخته‌شده که آمار متقاضیان به ثبت‌نام در این مدارس نسبت به سایر استان‌ها نیز بسیار بالا بوده است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درزمینهٔ تکریم شهدای معظم و خانواده آن‌ها به‌ویژه در بحث فرهنگی و رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان معظم شهدا گفت: در حال حاضر در استان 18 واحد آموزشی، در هر مقطع 6 واحد، با 5 هزار و 720 دانش‌آموز شاهد و غیر شاهد مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش‌وپرورش استان قم یادآور شد: مشمولان طرح شاهد فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 50 درصد و بالاتر هستند که پس از ثبت اطلاعات آن‌ها در سامانه سجا در موعد مقرر با ارائه مدرک به‌صورت کاملاً رایگان و قطعی انجام می‌شود.

وی درزمینهٔ شرایط و شهریه ثبت‌نام دانش آموزان در این مدارس خاطرنشان کرد: شهریه مصوب مابقی دانش آموزان نیز با توجه به درصد جانبازی از 25تا 49 درصد به ترتیب 40 درصد و زیر 24 درصد جانبازی نیز 20 درصد شهریه مشمول تخفیف قرار می‌گیرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com