کد خبر ۹۶۶۳۲ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۷
در پی قطعی چندساعته برق در قم:

گلایه شهروندان قمی از قطع ناگهانی برق در مناطق مختلف قم

گزارش های متعددی از قطعی چند ساعته برق در مناطق مختلف قم از صبح امروز در گزارش شده است که به دلیل اینکه این قطعی‌ها بدون اعلام قبلی بوده است مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایرنا، مناطقی چون پردیسان، بلوار کارگر، بلوار امین، منطقه بنیاد، یزدان شهر، سالاریه، خیابان شهید وطن دوست، منطقه خیابان امام خمینی(ره)، خیابان توحید و خیابان سواران از جمله مناطقی است که از صبح امروز گزارش‌های مردمی مبنی بر قطعی برق گزارش شده است.

در زمان ارسال گزارش برق چندین منطقه ذکر شده وصل و چند منطقه جدید به این لیست افزوده شده است. ضمن اینکه روز گذشته نیز چندین منطقه دیگر در این استان قم با قطعی برق مواجه شدند.

در همین راستا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در گفت و گویی، افزایش مصرف گاز و اعمال خاموشی اضطراری را دلیل قطعی برق در برخی از مناطق قم اعلام کرد.

مهدی آهنین‌پنجه تأکید کرد: این موارد خاموشی ناشی از افزایش مصرف گاز خارج از عهده شرکت توزیع برق استان و توسط مرکز دیسپاچینگ ملی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به افزایش دو درجه متوسط سرمای هوا نسبت به سال گذشته گفت: این امر موجب افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی مصرف گاز در کشور و در نهایت کمبود آن در نیروگاه‌ها شد که نتیجه آن خاموشی‌های هفته‌های اخیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم از مکاتبه با دستگاه‌های اداری و اجرای استان قم و دعوت به همکاری در کاهش مصرف انرژی خبر داد و گفت: از مجموعه مدیریت شهری نیز خواستیم نسبت به کاهش خاموشی بوستان‌ها نیز اقدام کنند تا بتوانیم هر چه بهتر شرایط موجود را مدیریت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش توزیع برق هیچ‌گونه مشکلی در استان نداریم، مدیریت مصرف انرژی را تنها راه برون‌رفت از خاموشی‌های احتمالی در این ایام اعلام کرد و از شهروندان خواست تا با مصرف بهینه برق و گاز، بر استمرار خدمات برق و گاز در کشور یاری رسانند.

آهنین‌پنجه همچنین با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مدیریت هرچه بهتر خاموشی‌های ناشی از کمبود گاز در نیروگاه‌ها خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی می‌توانند از طریق نرم‌افزار «برق من» خاموشی‌های احتمالی مناطق خود را پیگیری کنند.

وی به قطعی برق در شهر قنوات استان قم نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه خاموشی روز گذشته به صورت اضطراری اعمال شده و خارج از عهده شرکت توزیع برق استان بود اما به طور کلی در شهر قنوات مشکلی خاموشی نداریم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com