کد خبر ۹۶۶۷۵ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد:

قم جزو سه استان کم خطر کرونایی است

محمدرضا قدیر با ابراز خرسندی از قرار گرفتن قم در وضعیت آبی و کم خطر کرونایی اذعان کرد: قم در حال حاضر در رتبه 30 بستری شدگان کرونا در بین 31 استان کشور قرار دارد و استان سی و یکم، سیستان و بلوچستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قدیر که امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با ابراز نگرانی از جهش جدید ویروس کرونا بیان کرد: متأسفانه شاهد افزایش نسبی این ویروس جهش یافته در کشور هستیم، ویروسی که در برخی استان ها دیده شده و باید با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و همچنین رهگیری افراد مبتلا، از شیوع بیشتر آن جلوگیری کرد.

وی افزود: متأسفانه باید گفت متوسط رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین مردم، کاهشی نسبی را نشان می دهد که این امر حاصل برخی سهل پنداری ها و عادی انگاری ها درباره کروناست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: همچنان نگرانی از شیوع دوباره این ویروس در استان و آغاز پیک بعدی بویژه پیک زمستانی وجود دارد و از این رو همه باید هوشیار و مراقب باشند.

قدیر با اشاره به این که روند ایجاد شده و کنترل کرونا، تثبیت شده نیست تصریح کرد: اگرچه استان قم در شرایط فعلی در وضعیت آبی کرونایی یعنی وضعیت کم خطر قرار دارد، اما جدی گرفتن طرح محله محور شهید سلیمانی برای رهگیری بیماران احتمالی، اطرافیان آنان و ارائه خدمات مراقبتی و معیشتی به ایشان در کنار تلاش برای رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و مدیریت جامع و هوشمند تجمع ها و ترددها و البته تبلیغ ضرورت عدم عادی انگاری کرونا در بین مردم، سه سیاست فعلی دانشگاه علوم پزشکی استان است که با جدیت دنبال می شود.

وی اضافه کرد: محدودیت تردد از ساعت 21 شب تا 4 بامداد، تأثیر مثبتی در جلوگیری از چرخش ویروس داشته است و امیدواریم این محدودیت حداقل تا پایان سال تداوم یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه تأکید کرد: ما به عنوان متولی سلامت مردم، همواره تلاش داریم تا مسائل را به صورت شفاف بیان کنیم، هرچند ممکن است این شفاف سازی، گاهی نیز به برخی ناراحتی ها و گلایه ها بینجامد.

وی با ابراز خرسندی از قرار گرفتن قم در وضعیت آبی و کم خطر کرونایی اذعان کرد: قم در حال حاضر در رتبه 30 بستری شدگان کرونا در بین 31 استان کشور قرار دارد و استان سی و یکم، سیستان و بلوچستان است.

قدیر همچنین اضافه کرد: استان قم در زمینه جانباختگان کرونایی نیز در بین 31 استان کشور در رتبه بیست و هفتم تا بیست و نهم جای دارد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com