کد خبر ۹۶۶۷۷ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۱

کشف و جمع آوری 250 دستگاه ماینر در قم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم درباره ارتباط خاموشی های اخیر با استخراج بیت کوین گفت: استخراج بیت کوین، بدون مجوز و غیرقانونی است و تاکنون 250 دستگاه ماینر در استان شناسایی و برخورد شده است و تقریبا به همین میزان نیز شناسایی شده و برخوردها ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس از قم، مهدی آهنین پنجه در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به این که تأمین برق استان قم از شبکه سراسری صورت می گیرد خاطر نشان کرد: البته گاهی با ایجاد برخی مشکلات، شبکه سراسری از حالت طبیعی و ایده آل خود خارج و به شبکه ای جزیره ای تبدیل می شود که در این صورت، نزدیک ترین نیروگاه ها می توانند نقش مهمی را در تأمین برق ایفا کنند.

وی افزود: گاز نیروگاه حرارتی قم چند روزی است که به دلیل افزایش مصرف سوخت در کشور قطع شده و این نیروگاه در حال حاضر با سوخت گازوئیل به کار خود ادامه می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم همچنین درباره خاموشی گسترده دیروز قم تأکید کرد: این خاموشی بدون اطلاع رسانی قبلی و از سوی شبکه سراسری اتفاق افتاد و در اختیار شرکت توزیع نیروی برق استان نبود، به بیان دیگر باید آن را مسئله ای امنیتی و بر اساس مسائل دیسپاچینگ ملی دانست که ما هم مجبور به اجرای اوامر دیسپاچینگ بوده و هستیم.

آهنین پنجه در عین حال درباره مهم ترین اقدامات مدیریت برق استان برای مدیریت بار زمستان بیان اذعان کرد: مدیریت روشنایی معابر، بوستان ها و ادارات و همچنین جلب مشارکت همه مشترکان در کنار انواع مکاتبات انجام شده با بخش ها و دستگاه های مختلف، بخشی از این اقدامات است.

وی انجام بازدیدهای میدانی، جمع آوری ماینرهای غیرمجاز و برقراری تفاهم نامه های صنعتی، اداری و کشاورزی را از دیگر اقدامات در این موضوع دانست و گفت: مقرر شده است تا سهمیه مصرف انرژی در سه بازه زمانی ساعت 24 نیمه شب تا 8 صبح، 8 تا 16 و همچنین 16 تا 24 تعریف شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم اضافه کرد: تصمیم مهم دیگر این است که خاموشی احتمالی مشترکان خانگی در صورت افزایش مصرف سوخت، به مدت حداکثر یک تا یک ساعت و نیم و در بازه زمانی ساعت 1 تا 5 بامداد خواهد بود.

وی گفت: همچنین خاموشی احتمالی مشترکان بخش کشاورزی در بازه زمانی ساعت 10 تا 16 و مشترکان بخش صنعتی نیز در بازه زمانی ساعت 18 تا 20 تعریف شده است.

آهنین پنجه درباره ارتباط خاموشی های اخیر به استخراج بیت کوین در استان گفت: استخراج بیت کوین، بدون مجوز و غیرقانونی است و تاکنون 250 دستگاه ماینتر در استان شناسایی و برخورد شده است و تقریبا به همین میزان نیز شناسایی شده و برخوردها ادامه دارد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در پایان سخنان خود تصریح کرد: ادارات استان باید در زمینه مدیریت مصرف برق به صورت جدی همکاری داشته باشند و پس از پایان ساعت اداری، مصرف حداکثر 10 درصدی را در دستور کار خود قرار دهند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com