کد خبر ۹۶۹۱۶ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱
اظهارات «علیرضا رئیسی» توسط مراجع رسمی آمار در قم تکذیب شد:

بازی سیاسی «ستاد ملی مقابله با کرونا» با آبروی مردم قم

اظهارات خلاف واقع سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا این سوال را مطرح می‌کند که وی بر چه اساسی خلاف مراجع رسمی قم، اقدام به بیان آماری غلط از شهر قم کرده است و منظور وی از گزارشات رسمی که همکارانش در اختیار وی قرار داده‌اند؛ چیست؟ با توجه به مستندات موجود و ارائه شده؛ آیا نباید مواجه و برخورد ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت در قبال «قم» را سیاسی‌کاری تلقی کرد!؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه 27 دی ماه در جلسه این ستاد درباره وضعیت قم گفت: "بر اساس گزارش رسمی همکاران من، در نماز جمعه و هیئت‌ها در قم هیچ‌ گونه پروتکل بهداشتی رعایت نمی‌شود و تنها ۳۰ درصد مردم از ماسک برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده می‌کنند".

تاکید مطلق سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بر رعایت نکردن پروتکل‌ها در قم در حالی است که به گفته استاندار قم، استان قم در ردیف آخرین بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در کشور قرار داشته و بر اساس رنگ‌بندی‌های اعلام شده توسط خود وزارت بهداشت، استان قم در رده‌بندی آبی قرار گرفته است که این خود نشان از رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان قمی است.

«علیرضا رئیسی» پیش‌تر نیز در اظهاراتی که خلاف واقع بودن آن توسط خود وزارت بهداشت محرز شد؛ گفته بود: "منشأ بیماری کرونا در کشور، واضحاً و مشخصاً در ارتباط با تعدادی کارگر چینی و دانشجویانی است که در بهمن ماه به چین رفت و آمد کرده‌اند و در استان قم سکوت و یا حضور داشته‌اند."

دانشگاه علوم پزشکی قم، اظهارات سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را تکذیب کرد

اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا البته با واکنش دانشگاه علوم پزشکی قم مواجه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم روز گذشته در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) ضمن ابراز تأسف نسبت به برخی اظهارنظرها در مورد قم، از حمایت‌های آیت‌الله سعیدی به‌ عنوان پشتیبان کادر بهداشت و درمان تقدیر کرد و گفت: "حرم مطهر مصوبات ستاد ملی کرونا را به خوبی اجرا می‌کند و در بازدید میدانی ۲ ساعته که در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از حرم مطهر داشتم شاهد رعایت بیش از ۷۵ درصد زائران بودم".

محمدرضا قدیر درخصوص نماز جمعه قم نیز بیان کرد: "بر اساس گزارشات کارشناسان بهداشت و درمان مستقر در نماز جمعه بیش از ۸۰ درصد مردم به صورت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند که باید از تمام نماز گزاران و مردم مومن و متدین قم تشکر کرد".

کدام گزارشات رسمی!؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم پیش‌تر در پاسخ به انتقادات درخصوص این‌که شهر قم بر اساس معیار وزارت کشور از لحاظ شیوع و ابتلای به کرونا در رده‌بندی «وضعیت زرد» قرار دارد؛ چرا همچنان وضعیت این استان «قرمز» لحاظ می‌شود؛ گفته بود: "دانشگاه های علوم پزشکی استان‌ها و استانداری‌ها نقشی در تعیین رنگ بندی کرونایی ندارند و این رنگ بندی ها در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز صرفا توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود".

به عبارتی مراجع رسمی و مدیریتی قم حتی در زمینه رنگ‌بندی استان قم بر اساس آمارهای خود، قدرت تصمیم‌گیری مستقل از وزارت بهداشت را ندارند. این موضوع آن‌جایی مهم می‌شود که وزارت بهداشت در چند مقطع زمانی و بر خلاف معیارهای دولت در تعیین وضعیت شهرها و استانها، در به روز کردن رنگ‌بندی‌ها برای شهر قم تعلل می‌کرد و پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) با استناد به آمارهای رسمی منتشر شده به این موضوع اشاره کرده بود.

اظهارات خلاف واقع «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، این سوال را مطرح می‌کند که وی بر چه اساسی خلاف مراجع رسمی قم، اقدام به بیان آماری غلط از شهر قم کرده است و منظور وی از گزارشات رسمی که همکارانش در اختیار وی قرار داده‌اند؛ چیست؟ با توجه به مستندات موجود و ارائه شده؛ آیا نباید مواجه و برخورد ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت در قبال «قم» را سیاسی‌کاری تلقی کرد!؟

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com