کد خبر ۹۷۰۵۴ انتشار : ۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰

عدم پرداخت عوارض خودرو مشمول ۲ درصد جریمه ماهیانه می‌شود

سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه عدم پرداخت به‌موقع عوارض خودرو شامل 2 درصد ماهیانه جریمه دارد و تصاعدی افزایش می‌یابد، گفت: شهروندان از پرداخت عوارض خودرو در شهرهای تابعه خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس از قم، محمد وحیدنیا با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض خودرو، اظهار کرد: عوارض خودرو مطابق با قانون ارزش‌افزوده باید توسط مالکین خودرو سواری و وانت پرداخت شود.

سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه عدم پرداخت به‌موقع عوارض خودرو شامل ۲ درصد ماهیانه جریمه دارد و تصاعدی افزایش می‌یابد، ابراز کرد: پرداخت این عوارض قطعی بوده و غیربخشودنی است.

وحیدنیا ادامه داد: مردم می‌توانند در شهرداری مرکزی قم و از طریق دفاتر اسناد رسمی موقع انتقال سند و هنگام تعویض پلاک و یا دفاتر پیشخوان عوارض خودرو را پرداخت کنند، هرچند توصیه می‌شود که عوارض را به زمان فروش خودرو یا انتقال سند و یا تعویض پلاک موکول نکنند تا شامل جریمه نشوند.

وی با انتقاد از پرداخت عوارض خودرو در شهرهای تابعه و دیگر شهرها توسط برخی مالکان خودروها، یادآور شد: شهروندان از پرداخت عوارض خودرو در شهرهای تابعه خودداری کنند و در شهرداری همان شهر پرداخت کنند تا شهرداری دچار ضرر و زیان نشود. البته مکاتباتی با استانداری شده تا جلوی این اتفاق گرفته شود.

سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با تأکید بر اینکه عوارض خودرو به صراحت در قانون آمده و شهروندان را مکلف کرده است، تصریح کرد: اگرچه قانون برای هزینه‌کرد عوارض خودرو ردیفی را تعریف نکرده است اما این عوارض در خدمات، ایمن‌سازی و آسفالت هزینه می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com