کد خبر ۹۷۰۷۵ انتشار : ۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۲

همه واکنش‌های قم به اظهارات خلاف واقع سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

تاکید مطلق سخنگوی «علیرضا رئیسی» بر رعایت نکردن پروتکل‌ها در قم در حالی است که به گفته استاندار قم، استان قم در ردیف آخرین بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در کشور قرار داشته و بر اساس رنگ‌بندی‌های اعلام شده توسط خود وزارت بهداشت، استان قم در رده‌بندی آبی قرار گرفته است که این خود نشان از رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان قمی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه 27 دی ماه در جلسه این ستاد درباره وضعیت قم گفت: "بر اساس گزارش رسمی همکاران من، در نماز جمعه و هیئت‌ها در قم هیچ‌ گونه پروتکل بهداشتی رعایت نمی‌شود و تنها ۳۰ درصد مردم از ماسک برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده می‌کنند".

تاکید مطلق سخنگوی «علیرضا رئیسی» بر رعایت نکردن پروتکل‌ها در قم در حالی است که به گفته استاندار قم، استان قم در ردیف آخرین بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در کشور قرار داشته و بر اساس رنگ‌بندی‌های اعلام شده توسط خود وزارت بهداشت، استان قم در رده‌بندی آبی قرار گرفته است که این خود نشان از رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان قمی است.

سخنان آقای رئیسی البته بی‌پاسخ نماند و در هفته‌ای که گذشت با واکنش قاطع مردم و مسئولان قمی همراه بود.

بیانیه آیت‌الله سعیدی به دنبال اهانت به مردم قم

نماینده ولی فقیه در استان قم با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: شکی نیست که تذکرات مسئولین بهداشت همیشه از سر خیرخواهی بوده و هست، اما می‌توان با سخنان مودبانه تذکرات را بیان کرد و گرفتار افترا و سیاهنمایی نشد! سخن آخر اینکه مردم ما هم انتظار بهداشت و سلامت عمومی دارند و هم انتظار دفاع از حیثیت قم.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به انتشار فایل صوتی از سوی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: با توجه به کم لطفی هایی که از همان ابتدا در حق مردم قم صورت گرفته ذایقه شان از برخی تعبیرات بسیار تلخ شده است و آنچه که اخیرا در واکنش به اعتراض به حق مردم قم با عنوان «سوء برداشت» انتشار یافته نه تنها کافی نبوده بلکه معنای نامناسبی نیز دارد. بنابراین لازم است کسانی که مرتکب گستاخی به مردم شریف قم و برخی شعائر مذهبی شده اند، اشتباه خود را به طور منطقی و مودبانه اصلاح نمایند تا مبادا سخنان نسنجیده شان ذهنیت مثبت مردم را نسبت به مجاهدان خدوم عرصه بهداشت و درمان مکدر نماید.

دانشگاه علوم پزشکی قم، اظهارات سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را تکذیب کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) ضمن ابراز تأسف نسبت به برخی اظهارنظرها در مورد قم، از حمایت‌های آیت‌الله سعیدی به‌ عنوان پشتیبان کادر بهداشت و درمان تقدیر کرد و گفت: حرم مطهر مصوبات ستاد ملی کرونا را به خوبی اجرا می‌کند و در بازدید میدانی ۲ ساعته که در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از حرم مطهر داشتم شاهد رعایت بیش از ۷۵ درصد زائران بودم.

محمدرضا قدیر درخصوص نماز جمعه قم نیز بیان کرد: بر اساس گزارشات کارشناسان بهداشت و درمان مستقر در نماز جمعه بیش از ۸۰ درصد مردم به صورت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند که باید از تمام نماز گزاران و مردم مومن و متدین قم تشکر کرد.

چرا فقط اسم قم مطرح می‌شود؟

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با بیان این‌که در صحبت‌های سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا «افراط» وجود داشت؛ تصریح کرد: این‌که می‌گویند در قم مسائل بهداشتی رعایت نمی‌شود؛ درست نیست و با اقدامات و تلاش‌هایی که مردم و سیاست گذاری‌های دانشگاه و متولیان سلامت انجام داده‌اند و با تلاش جدی پزشکان عزیز، وضعیت قم از بحران و قرمز به کم خطر و رنگ آبی درآمد و تعداد بستری‌ها و مرگ و میرها کم شده است.

دکتر سیدحسن عادلی گفت: قم نسبت به شهرهای دیگر وضعیت بدتری ندارد و در کشور شاهد برخی تجمعات هستیم که هیچ دلیلی نداشت، آنها نادیده گرفته شده و فقط اسم قم مطرح می‌شود.

قم کرونا را برای شما شناسایی کرد

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: بازهم قم هراسی، بازهم توهین به قم و مردم قم!!! واقعا از این صحبتها چی گیرتان می آید؟ آیا دولت نمی داند قم جزو اولین شهرهایی بود که آبی شد؟ به جای فرافکنی پاسخگو باشید که مردم را چه در بورس و چه در معیشت به خاک ذلت نشاندید. قم کرونا را برای شما شناسایی کرد. به قم و قمیها ظلم نکنید.

قم را عامدانه عقب نگه داشته اند

علیرضا زاکانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی طی اظهاراتی در رابطه با قم هراسی نیز عنوان کرد: قم را عامدانه عقب نگه داشته اند؛ زیرا جمعیت قم بعد از انقلاب پنج برابر شده، اما امکانات آن فقط دو برابر شده است و این بی توجهی به قم کاملا مشهود است؛ چون برخی نتوانستند که مسیر انقلاب را در مسیر خود قرار بدهند و قم را که لوکوموتیو جریان انقلاب بود را نفی کردند. 

وی با تاکید براینکه قم کانون فکری جهان اسلام است، اظهار کرد: قم یک نماد است  و اگر این نماد آسیب ببیند نفع آن نصیب برخی می شود و قم درموضوع کرونا  در شناخت ویروس، مهار و ارائه خدمت پیشتاز بود و عذرخواهی کفایت نمی کند و باید این برجستگی ها نشان داده شود.

عذر بدتر از گناه سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

مجتبی ذوالنوری، از دیگر نمایندگان مردم قم در جلس شورای اسلامی اسلامی نیز در توییترش از اقدام برای سوال از سعید نمکی، وزیر بهداشت، و آوردن او به مجلس برای «عذرخواهی» از مردم و «عزل و تادیب» رئیسی خبر داد. او نوشت: در حرف های سخنگوی ستاد کرونا نه تنها اظهار ندامتی از اهانتش به مردم شریف قم نبود، بلکه عذر بدتر از گناهی بود که مردم را متهم به سوء برداشت کرد.

ادبیات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نادرست بود

استاندار قم با اشاره به ادبیات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: اقدام‌های مؤثر موجب شده تا وضعیت استان از قرمز به آبی تغییر کند ای‌کاش سخنگوی ستاد ملی کرونا به‌جای این ادبیات نادرست در اخطار دادن و برجسته کردن اندک نواقصی در استان قرار گرفتن قم در رتبه 31 درزمینهٔ بیماری را برجسته‌سازی می‌کرد و در بیان برخی مشکلات این دستاوردهای استان را هم مطرح می‌کرد.

بهرام سرمست با اشاره به برگزاری مطلوب مراسم ایام فاطمیه در قم عنوان کرد: این مراسم طی سال‌های گذشته با چندین برابر جمعیت برگزار می‌شد، امسال با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و همه علما و مراجع تقلید و هم‌چنین مردم همکاری خوبی داشتند که باید تقدیر کرد نه این‌که در معرض انتقاد و سرزنش قرار گیرند.

مشخص نیست چه عنادی با قم دارند

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سخنان سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: متأسفانه باز هم در این روزها شاهد قم هراسی مُجدّد از سوی برخی افراد هستیم، در حالی که مشخص نیست چه عنادی با قم دارند.

عبدالله جلالی ادامه داد: مردم قم همواره نشان داده اند که در پایبندی به ارزش ها، پیشگام و سرآمد بوده اند و از این رو امیدواریم که تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم قم به جایی برسد که قم جزو نخستین استان های کشور باشد که محو کرونا در آن اتفاق بیفتد.

نام قم را با عبارات غیر واقعی مخدوش نکنید

شهردار قم در حساب اینستاگرام خود، اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا را غیرواقعی و دور از ادب خواند و افزود: مردم قم بیشترین همراهی را با دولت و ستاد ملی کرونا داشته‌اند.

دکتر مرتضی سقائیان‌نژاد گفت: اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نه منصفانه و نه قابل چشم‌پوشی.

حوزویان خواستار عزل و محاکمه «علیرضا رئیسی» شدند

یک تشکل حوزوی به نام قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی با ارسال نامه ای به وزیر بهداشت خواستار عزل و محاکمه «علیرضا رئیسی» بدلیل تشویش اذهان عمومی شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: فراموش نکرده‌ایم که در ابتدای ابتلای کشور به ویروس کرونا چه جریان نامیمونی پروژه قم هراسی را فعال کرد و بی‌سابقه‌ترین حمله و تهاجم سازمان‌یافته علیه قم را نه صرفاً به عنوان یک منطقه جغرافیایی که به عنوان مرکز دین و روحانیت به دنبال داشت حال آنکه به اذعان مقامات وزارت بهداشت که بعداً اعلام شد، قم، منشأ ویروس کرونا نبود بلکه نخستین شهری بود که این ویروس در آن شناسایی و شجاعانه از سوی مسئولان امر اعلام شد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com