کد خبر ۹۷۱۸۷ انتشار : ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲

نگرانی از وجود عطاری‌های غیرمجاز در قم

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: عطاری‌ها مجوز اصلی را از اصناف می‌گیرند و نگرانی ما عطاری‌های فاقد مجوز در سطح شهر هستند که می‌توانند سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمد حضوری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه انسولین قلمی در استان اظهار داشت: در انسولین قلمی با کمبودهایی مواجه شدیم چراکه سرمایه‌گذاری که در تلاش بود تکنولوژی تولید انسولین قلمی را وارد قم کند با موانعی مواجه شد و به‌زودی بازار انسولین به‌زودی به آرامش می‌رسد.

وی با بیان اینکه سهمیه وزارت خانه هر سه ماه یک بار توزیع می‌شود و همکاران پزشک نیز تقاضا می‌شود در تجویز دارو میانگین را در نظر بگیرند تا بیماران بیشتری بتوانند از انسولین بهره‌مند شوند، ابراز کرد: در سهمیه‌های بعدی باقی‌مانده دارو تهیه شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه پیرامون درمان‌های سنتی نیز تصریح کرد: یک داروخانه طب سنتی دارای مجوز در قم فعال است، در حال حاضر نیز 600 عطاری دارای مجوز در قم فعال است که در طول ماه از 40 عطاری بازدید انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عطاری‌ها مجوز اصلی را از اصناف می‌گیرند و نگرانی ما عطاری‌های فاقد مجوز در سطح شهر هستند که می‌توانند سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند.

حضوری با تأکید بر اینکه در تأمین دارو خوشبختانه بازار سیاه در قم نداریم گفت: اما گاهی کمبود داروهایی در داروخانه دیده می‌شود که به دلیل محدودیت‌های ارزی دولت در تأمین سبد داروهای وارداتی با مشکلاتی مواجه هستیم و واردات دارو به‌سختی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در مورد داروی خارجی گاهی ذهنیت‌هایی در بیماران ایجاد می‌شود که درمان بهتری به همراه دارد، درحالی‌که داروهای مشابه نیز می‌توانند همان کارایی را داشته باشند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com