کد خبر ۹۷۲۰۱ انتشار : ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۵
مدیرعامل توانیر اعلام کرد

کاهش یک درصدی مصرف برق در قم

مدیرعامل توانیر گفت: ۷۰ هزار مشترک در استان قم به دلیل رعایت مصرف برق از تخفیف صددرصدی برق امید برخوردارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از توانیر، محمدحسن متولی زاده، در سی و هشتمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران برای افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق استان‌های قم، اصفهان، زنجان و سمنان که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر نیرو برگزار شد، با اشاره به وضعیت تولید برق در استان قم، گفت: ۷۸۰ مگاوات برق در قم تولید می‌شود که این تولید در یک نیروگاه حرارتی و چند نیروگاه کوچک در سطح استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اوج بار مصرف در استان قم ۸۱۴ مگاوات است، افزود: البته با توجه به میزان مصرف برق سال گذشته استان، اوج بار مصرف با مشارکت مردم یک درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به افزایش ۶ درصدی مصرف انرژی، اظهار داشت: با وجود این افزایش مصرف انرژی مصرف برق در استان قم سال گذشته کاهش داشته که این بیانگر افزایش بهره وری است. ۵۹۰ هزار مشترک برق در استان وجود دارد و افتخار داریم که تمام روستاهای این استان از نعمت برق برخوردارند. ۷۰ هزار مشترک در استان هم به دلیل رعایت مصرف برق از تخفیف صددرصدی برق امید برخوردارند.

این مقام مسئول از بهره برداری ۹ پروژه انتقال و توزیع و ۱۴۶ کیلومتر خطوط توزیع و ۳۲۸ دستگاه ترانسفورماتور توزیع در استان قم خبر داد و تصریح کرد: با این پروژه‌ها ۱۹۰ مگاولت آمپر به ظرفیت برق استان افزوده می‌شود. برای بهره برداری از این پروژه‌ها ۲۷۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که بخش خصوصی عمده آن را تأمین کرده است.

وی با تاکید بر اینکه پست ذوب گستر اولین پست ۴۰۰ کیلوولت استان قم است، توضیح داد: به دلیل این پست در رینگ شبکه سراسری قرار گرفته برای بهره برداری تحویل شرکت برق منطقه‌ای شده است.

متولی زاده با تاکید بر اینکه شرکت توزیع نیروی برق در استان قم توسط استانداری به عنوان شرکت نمونه خدمات غیرحضوری انتخاب شده است، مشکل خاموشی‌های اخیر در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: در روزهای اخیر محدودیت تأمین سوخت نیروگاه‌ها اهمیت یافته و نیاز است مردم به موضوع مصرف توجه جدی داشته باشند و امیدواریم با همکاری مردم و صنایع چند روز باقیمانده از روزهای سرد را پشت سر بگذاریم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com