کد خبر ۹۷۲۰۲ انتشار : ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۹
یک پژوهشگر:

چرا غرب به ایران واکسن هدیه می‌دهد؟!

دکتر مریم جوادی» دکترای تخصصی علوم تغذیه گگفت: دشمنان از دست یافتن دانشمندان ایرانی به واکسن کرونا و این فناوری واهمه دارند و می‌خواهند واکسن‌های خودشان را با قیمت‌های پایین وارد ایران کنند تا علاوه بر آزمایش آن در دیگر کشورها اجازه ندهند ما به این موفقیت دست پیدا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، «دکتر مریم جوادی» دکترای تخصصی علوم تغذیه در گفت‌وگو با سراج24، اظهار کرد: طی این سال‌ها به اندازه کافی از غرب بد‌عهدی، کینه‌توزی و دروغ دیده و نمونه آن را در دفاع مقدس، ترور دانشمندانمان و تحریم‌های مختلف شاهد بودیم بنابراین نمی‌توانیم اعتمادی به آنان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بلوکه شدن ثروت‌های ایران در کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا و پس ندادن آن دلیل دیگری بر عدم اعتماد ما به آنان است، خاطرنشان کرد: ارسال فاکتورهای انعقادی خون آلوده به ایران توسط فرانسه را بیاد داریم پس نمی‌توانیم از کشورهای غربی انتظاری برای کمک داشته باشیم.

چرا غرب به ایران واکسن هدیه می‌دهد؟!

وی با بیان اینکه سال‌هاست در سکوت جوامع غربی مورد هجوم تروریسم قرار گرفته‌ایم، متذکر شد: تحریم در واردات داروهای خاص، تحریم بانک‌های کشور از جمله این موارد است. چرا کشورهای غربی ما را تحریم می‌کنند و اجازه ورود داروهای بیماران پروانه‌ای و سرطانی و بیماران خاص را به کشور ما نمی‌دهند ولی در دوران کرونا به ما واکسن هدیه می‌دهند؟! اگر جوامع غربی انسانیت داشته باشند نباید مانع ورود داروهای بیماران سرطانی، پروانه‌ای و سایر بیماری‌ها به کشورمان باشند.

جوادی بیان کرد: اگر به سال‌های مختلف بنگریم متوجه خواهیم شد که غربی‌ها هر جا که به نفعشان باشد از تحریم استفاده کرده و هرجا که ضررشان باشد از آن استفاده نمی‌کنند بنابراین تمام اقشار جامعه ما باید هوشیار باشند.

وی یادآور شد: ما دانشمندان توانمندی در کشور داریم که اگر امکانات برای آنان فراهم شود با اتکا به خداوند متعال، با دانش و فناوری نیاز کشور را رفع خواهند کرد.

این پژوهشگر گفت: چون عوارض واکسن کرونا مثل هر واکسن دیگری ناشناخته است و تا آزمون نشود ایرادات آن مشخص نخواهد شد بنابراین آمریکا و انگلیس واکسن کرونا را در دیگر کشورها آزمایش می‌کنند. به طور مرتب در صداو‌سیما و رسانه‌های ملی شاهد اخبار درباره عوارض ناشی از واکسن‌های کرونا ساخت آمریکا و انگلیس هستیم. آمریکا و انگلیس سعی دارند از جوامع دیگر به‌عنوان نمونه انسانی برای آزمایشات خود استفاده کنند.

وی تشریح کرد: بهتر است از مسئولین بپرسید که چرا نسبت به واکسن خارجی رغبت دارند؟! آنچه که برای ما مهم است فرمایش مقام معظم رهبری است، ما به دانشمندان ایرانی اعتماد می‌کنیم چون دانشمندان ما توانایی و قابلیت بالایی را دارند و طی این سال‌ها بارها به همگان ثابت کردند که ایرانی توانمند است.

جوادی با اشاره به اینکه اعتماد و امید به اقتدار جوانان ایرانی سبب رشد و شکوفایی توانمندی‌هاست، عنوان کرد: جوانان ایرانی توانمند هستند و قابلیت بالایی دارند؛ در درمان کرونا چند دارو توسط دانشمندان ایرانی ساخته شد و اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مقابل آن بعضی داروهایی وارداتی نه تنها مناسب نبودند بلکه ناخواسته عوارضی را ایجاد کردند.

اعتماد به جوانان، بهترین کار در مقابل ناامیدکنندگان

وی با تأکید بر اعتماد جوانان توضیح داد: بهترین کار در مقابل افرادی که بذر ناامیدی را در جامعه می‌پاشند اعتماد به جوانان است، ما توانمندی دانشمندان ایرانی را در عرصه‌های مختلف تولید و اختراعات از ساخت انواع دارو و روش‌های جراحی در حوزه درمان گرفته تا فناوری در زمینه های کشاورزی، صنعت و ... دیده‌ایم برخی از پزشکان موفق دنیا ایرانی هستند که در دیگر کشورها فعالیت دارند و در بسیاری از اعمال جراحی موفق دنیا اغلب یک ایرانی حضور دارد، پس اگر شرایط برای دانشمندان، پزشکان و اقشار فرهیخته فراهم شود این توانایی را دارند که تولیدات مناسب را برای کشور داشته باشند.

واکسن کرونا یک پیروزی دیگر برای دانشمندان ایرانی

این پژوهشگر در خصوص موفقیت واکسن کرونای ایرانی اشاره کرد: با ورود واکسن کرونای ایرانی به بازار یک پیروزی بر پیروزی دانشمندان کشورمان افزوده خواهد شد، این برگ برنده دیگری است که قطعاً به زودی شاهد آن خواهیم بود. شخصاً به هیچ عنوان هیچ واکسن دیگری را تزریق نخواهم کرد و منتظر واکسن ایرانی خواهم ماند.

وی تصریح کرد: دشمنان از دست یافتن دانشمندان ایرانی به واکسن کرونا و این فناوری واهمه دارند و می‌خواهند واکسن‌های خودشان را با قیمت‌های پایین وارد ایران کنند تا علاوه بر آزمایش آن در دیگر کشورها، اجازه ندهند ما به این موفقیت دست پیدا کنیم.

جوادی در پایان با تأکید بر اینکه با تمام وجود باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم، گفت: عزت و شوکت ما در اطاعت از رهبری است. رهنمودهای عالمانه و دلسوزانه ایشان همیشه راهگشای ملت فداکار و قهرمان و نیرومند ایران اسلامی بوده و هست. قطعاً در این برهه زمانی نیز با گوش سپردن به رهنمودهای رهبری شاهد موفقیت‌های بیشتری در کشور خواهیم بود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com