کد خبر ۹۷۲۱۴ انتشار : ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۳

شهروندان قمی برای حفظ پایداری جریان برق صرفه‌جویی کنند

استاندار قم گفت: وظیفه‌داریم در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کرده تا از این شرایط تنگنایی که در آن قرار داریم عبور کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست امروز در حاشیه بهره‌برداری از 9 طرح انتقال و توزیع برق در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: وزیر نیرو و همکارانش در ادامه پویش هر هفته الف_ب_ایران پروژه‌های صنعت آب و برق، 16 پروژه در استان افتتاح کردند.

وی افزود: این پروژه‌ها سبب اشتغال‌زایی 458 نفر می‌شود و در صنعت آب و برق ظرفیت‌های مناسبی برای استان قم ایجاد می‌کند، در کنار این ظرفیت‌ها نیازمند این موضوع هستیم که مردم درزمینهٔ صرفه‌جویی مصرف برق و آب اهتمام داشته باشند.

استاندار قم بیان کرد: وظیفه‌داریم در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کرده تا از این شرایط تنگنایی که در آن قرار داریم عبور کنیم.

سرمست خاطرنشان کرد: پشتیبان صنعت و تولید استان هستیم و تلاش می‌کنیم  برای مصرف خانگی زمینه‌ها را فراهم کرده تا مردم از نعمت برق استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از تسنیم، تصفیه‌خانه جدید آب قم در مجاورت تصفیه‌خانه فعلی قم که در 20 کیلومتری شهر دلیجان است در حال ساخت است، ظرفیت معمولی تصفیه خانه این استان 55 میلیون متر مکعب درسال است.

با توجه به رشد جمعیت نیاز به توسعه داشته و بدین منظور درطرح جدید ظرفیت تصفیه به میزان به بیش از 142 میلیون مکعب درسال افزایش خواهد یافت و در مجموع ظرفیت آتی تصفیه خانه به حدود 200 میلیون مترمکعب و یا شش هزار و 660 لیتر درثانیه خواهد رسید.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com