کد خبر ۹۸۳۳۹ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰

استان قم در آستانه شیوع بیشتر ویروس کرونا قرار دارد

گروه استان‌ها ـ معاون استاندار قم گفت: استان قم در آستانه تغییر رنگ و آغاز شیوع بیشتر ویروس کرونا قرار دارد که منجر به خسارت می‌شود.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از‌ قم، بیژن سلیمان پور ظهر امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به‌ضرورت بالا بردن آستانه تحمل در شرایط سخت کنونی اظهار داشت: استان قم در آستانه تغییر رنگ و آغاز شیوع بیشتر که منجر به خسارت می‌شود قرار دارد، تنها راه رعایت دستورالعمل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و عدم برپایی اجتماعات و مراسمات ختم و شادی برنامه‌های امسال عید را مانند سال گذشته محدود کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم تاکید کرد: در حال حاضر شرایط جامعه به صورت غیر ارادی درهم‌پیچیده است اما در این شرایط وظیفه ما آگاه کردن مردم توسط جهاد اطلاع‌رسانی است بنابراین امروز کار رسانه و خبرنگار از کادر درمان بالا تر است.

کرونای انگلیسی به کردستان هم رسید/ یک مورد قطعی مبتلا به ویروس شناسایی شدآمار کرونا در ایران| فوت 108 نفر در 24 ساعت گذشتهپای کرونای انگلیسی هنوز به گلستان باز نشده است/ مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند

وی با تأکید بر سختی کار اصحاب رسانه مانند کادر درمان عنوان کرد: کادر درمان یک سال است که به صورت شبانه‌روزی در حال  پیکار با این ویروس مرگ‌بار هستند اما جهاد رسانه ‌و اصحاب رسانه از کادر درمان ارزنده‌تر است چراکه اطلاع‌رسانی خبرنگاران دغدغه‌ مند سبب سهولت کار تیم پزشکی و کادر درمان می شود.

سلیمان پور نصب بنر در سطح شهر را توسط دستگاه‌های ذی‌ربط مورد تاکید قرار داده و افزود: در این شرایط بحرانی رسالت ما و اصحاب رسانه این است که تلاش کنیم آمارها به اشکال مختلف انعکاس یابد تا به این وسیله به افزایش رعایت دستورالعمل‌ها کمک کنیم.

وی با اشاره به تفاوت نوع خدمات کادر درمان و کادر بهداشت تصریح کرد: هنگام مثبت شدن تست کرونای هموطنان 90 درصد از اقدامات توجیه و توضیحات در خصوص نحوه رعایت مسائل بهداشتی و همچنین هدایت و آرام نگه‌داشتن وضعیت روحی بیمار توسط کادر بهداشت انجام می‌شود که در این شرایط سخت و با توجه به تضعیف روحیه شهروندان، اقدامی خدا پسندانه و بسیار ارزشمند است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم تجلیل از نهادهای مربوطه را وظیفه مردم دانسته و عنوان کرد: لازمه انجام وظیفه هر نهاد به‌درستی و به صورت ممتاز، تقدیر، تشکر و تجلیل است اما شایسته‌تر است که این تقدیر به‌جای اینکه از جانب خود آن نهاد باشد از جانب مردم و یا نهادهای دیگر باشد که حمل بر خودستایی نشود.

وی با تأکید بر ضرورت عذرخواهی از شهروندی که در طول مدت کرونا به استان و همشهریان خدمت کرده اما در پاسخ رفتار نامناسبی دیده است خاطرنشان کرد:  کادر درمان و بهداشت باجان فشانی و ازخودگذشتگی سعی در مهار کردن این ویروس سرکش دارند که این خدمات را تنها خداوند متعال می‌تواند اجر بدهد که  امیدواریم موجبات سلامت، سعادت و عاقبت‌به‌خیری این عزیزان در دنیا و آخرت فراهم شود.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com