کد خبر ۹۹۱۳۶ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۶
امام‌جمعه قم:

احیاء امر اهل بیت (ع) راهبرد اصلی برای موفقیت است

آیت‌الله سعیدی احیاء امر اهل بیت (ع) را راهبرد اصلی برای موفقیت مؤمنین دانست و گفت: امام رضا(ع) در کلامی گوهربار فرمودند که خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند؛ راوی سؤال کرد که چگونه امر شما احیا می‌شود امام(ع) فرمودند که معارف و علوم ما اهل‌بیت(ع) را یاد بگیرید و به دیگران بیاموزید زیرا اگر مردم معارف و علوم ما اهل‌بیت(ع) را بدانند از ما تبعیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در سخنان آدینه‌ای که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: ترک کارهای بیهوده و انجام کارهای مفید راهبرد کلان و خط‌ مشی مؤمنین است.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند کسی که دنبال کارهای بیهوده برود از کارهای مفید بازمی‌ماند، پیامبر(ص) فرمودند ارجمندترین مردم کسی است که آنچه را که بیهوده است؛ ترک کند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: اعتراف به گناهان یکی از راه‌های به دست آوردن نظر لطف خداوند است، استغفار نسبت به گناهان و کاستی‌هایی که داشته‌ایم توصیه سوم امام رضا(ع) در ماه شعبان است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: استغفار زمینه‌ساز حرکت‌های بعدی ما به سمت خداوند تبارک‌ و تعالی است و اگر قلب انسان پاک نباشد نمی‌تواند اداء وظیفه و بازگشت به سمت خداوند کند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به اهمیت و جایگاه معرفت به خدا تصریح کرد: امام باقر (ع) در رابطه بامعرفت فرمودند خداوند هیچ عملی را قبول نمی‌کند مگر بامعرفت و شناخت نسبت به آن، امام موسی کاظم(ع) در رابطه با برنامه‌ریزی فرمودند برای خود 4 برنامه در روز داشته باشید، فرصتی برای عبادت خدا، فرصتی برای کسب معاش، فرصتی برای معاشرت و صحبت با دوستانی که اشکالات و عیوب شمارا از سر اخلاص و دلسوزانه بگویند و فرصتی هم برای استفاده از لذت‌های متعارف و غیر حرام دنیا.

آیت‌الله سعیدی گفت:  امام رضا(ع) در توصیه به اباصلت فرمودند آنچه به حال تو مفید است را انجام بده و آنچه برای تو مفید نیست را ترک کن و در قرآن هم آمده است که مؤمنین از کارهای لغو و بیهوده پرهیز می‌کنند.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: احیاء امر اهل‌بیت (ع) راهبرد اصلی برای موفقیت مؤمنین است، امام رضا(ع) در کلامی گوهربار فرمودند که خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند؛ راوی سؤال کرد که چگونه امر شما احیا می‌شود امام(ع) فرمودند که معارف و علوم ما اهل‌بیت(ع) را یاد بگیرید و به دیگران بیاموزید زیرا اگر مردم معارف و علوم ما اهل‌بیت(ع) را بدانند از ما تبعیت می‌کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com