کد خبر ۹۹۱۵۱ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۰
پاسخی به ادعاهای یک نماینده مجلس پیرامون قرنطینه قم:

بازی انتخاباتی «مسعود پزشکیان» با قرنطینه قم / وقتی یک پزشک فوق تخصص مفهوم «اپیدمی» را نمی‌داند!

مسعود پزشکيان یکی از نامزدهای مطرح جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه‌ای گفته است: "اگر در ابتدای کرونا يک ماه قم و شهرهای درگير را قرنطينه و حالت حکومت نظامی ايجاد می‌کردند کرونا در کشور پخش نمی‌شد."

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مسعود پزشکيان از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی و یکی از نامزدهای مطرح جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه‌ای گفته است: "اگر در ابتدای کرونا يک ماه قم و شهرهای درگير را قرنطينه و حالت حکومت نظامی ايجاد می‌کردند کرونا در کشور پخش نمی‌شد."

این اظهارنظر درحالی است که به گفته اپیدمولوژیست‌ها و صاحب‌نظران مسائل پزشکی، بیماری کرونا یک بیماری «اپیدمی» به معنی «همه‌گیری» است و از قضا آقای پزشکیان نیز خود پزشک و دارای مدرک فوق تخصص جراحی قلب است و جای سوال است که آیا ایشان مفهوم «اپیدمی» را نمی‌دانند!؟

مبدا و منشا ویروس کرونا هزاران کیلومتر دورتر از ایران در شهر ووهان چین است و پیش از شیوع کرونا در ایران، این بیماری در چند کشور دیگر نیز شیوع پیدا کرده بود. از طرفی قم در مرکز کشور واقع شده و اصلا فرودگاه ندارد که بشود گفت این ویروس به صورت مستقیم از چین به قم آمده و به علت قرنطینه نکردن شهر، در کشور پخش شده است.

پخش گسترده این بیماری در دنیا و درگیرشدن همه کشورهای جهان نیز گواهی بر این مدعاست که شیوع بیماری کرونا «اجتناب ناپذیر» بوده و نشان می‌دهد که اظهارات آقای پزشکیان بی‌اساس است. انتقاد از قرنطینه نکردن قم در یکی دوماه اول شیوع کرونا در کشور، بیشتر نقل محافل خبری رسانه‌های خارج‌نشین و معاندین و بهانه‌ای برای حمله به اسلام و انقلاب بود و بی‌اعتبار بودن این نوع حملات با شیوع کرونا در جهان بیش از پیش مشخص شد.

شیوع ویروس کرونای نوع انگلیسی در کشور نیز دلیل دیگری بر «اجتناب ناپذیر» بودن بیماری کرونا است و اگر آقای پزشکیان _با توجه به این‌که به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح ریاست جمهوری جبهه اصلاحات مطرح است_ اظهاراتش در خصوص قرنطینه قم را، آن‌هم پس از گذشت 13 ماه از شیوع کرونا در کشور، برای موج‌سواری بر گرده عوام هم کالانعامی _که هنوز نتوانسته‌اند این موضوع را درک کنند_ گفته است؛ باید خدمت ایشان عارض شد که مردم قم حرفهایشان را توهین تلقی کرده و قطعا آن را درنظر خواهند گرفت.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com