کد خبر ۹۹۲۰۵ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۳

متروی قم وارد فاز عملیاتی شد

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء بابیان اینکه قرارگاه خاتم توجه ویژه‌ای به ساخت مترو قم داشته و دارد،گفت: نمودارها نشان می‌دهد این پروژه از روند مناسبی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از  قم ، اسدالله حاجی‌زمانی در  حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه در دست‌ساخت خط یک مترو قم با که حضور استاندار و مسئولان شهری برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر برای گرم شدن خط که در واقع برق‌دار شدن آن است، قراردادهای تجهیزاتی مورد نیاز منعقد شده است.

وی بابیان اینکه تجهیزات وارد پروژه شده و مشکل خاص برای حرکت واگن و گرم شدن خط وجود ندارد، افزود: به دنبال این هستیم اجرای مترو قم به زمان‌بندی برسد و این مهم را با اضافه کردن مجموعه‌های مهندسی دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء با تأکید بر اینکه منابع مالی باید در دو ماه باقی‌مانده برای بهره‌برداری از فاز نخست خط یک مترو قم به‌طور ویژه اختصاص یابد، افزود: این موضوع درروند تسریع طرح کمک می‌کند.

 کار درمترو قم سه شیفت شود 

رئیس شورای اسلامی قم نیز در این جلسه خواستار توسعه جبهه‌های کاری قطار شهری مشهد برای تسریع درروند اجرای آن و بهره‌برداری فاز نخست در خردادماه 1400 شد.

عبدالله جلالی اظهار داشت: در حال حاضر بستر لازم برای کار در مترو قم فراهم است و می‌توان جبهه‌های کاری را توسعه داد.

وی افزود: با توجه به نگاهی که مدیران استان قم به این طرح داشتند پیش‌بینی خوبی برای حمایت مالی صورت گرفت و به لحاظ منابع مالی مشکل خاصی ندارد،هم  شورا، شهرداری و نمایندگان مجلس منابع را تأمین کردند و معتقدیم باید جبهه‌های کاری توسعه یابد و اگر قرار است کار در یک‌فاصله زمانی مشخص تمام شود باید پشتیبانی مالی نیز صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی قم تصریح کرد: در موضوع املاک در جلسه‌های شورا و شهرداری تأکیدهای لازم انجام و مقررشده است، املاکی که مشکل ندارد را در اختیار پیمانکار قرار دهیم اما درخواست ما این است جبهه‌های کاری توسعه و حتی سه شیفت شود.

جلالی بابیان اینکه یکی از مطالبات جدی مردم تسریع در افتتاح مترو است، افزود:شورای اسلامی آماده هرگونه همکاری است و درجاهایی که نیاز به حمایت است هماهنگی می‌کند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com