کد خبر ۹۹۳۳۴ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۷

ملی‌پوشان ایثار شیمیدر قم در اردوی جدید پارالمپیک توکیو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، پس از بازی‌های سال ۲۰۱۶ پارالمپیک به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل که نخستین‌بار در تاریخ ورزش قم یک ورزشکار در رشته بسکتبال با ویلچر به نام محمد محمدنژاد نماینده قم در این رویداد بزرگ ورزش دنیا شد، اکنون دو ورزشکار قمی این رشته آماده اعزام به پارالمپیک توکیو هستند.

علاوه بر محمد محمدنژاد که در سال‌های اخیر همواره یکی از چهره‌های تاثیرگذار تیم ملی کشورمان در میادین بین‌المللی، آسیایی و جهانی این رشته بوده، رضا عیوضی بازیکن جوان و آینده‌دار دیگری از رشته بسکتبال با ویلچر است که هر دو به عنوان ملی‌پوشان تیم ایثار شیمیدر قم در تیم ملی حضور دارند.

هدایت تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران نیز بر عهده سیدعباس آقاکوچکی سرمربی اسبق تیم‌های بسکتبال راه و ترابری و جهش‌ترابری قم در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور است، تیم‌هایی که حدود ۱۰ سال قبل نماینده استان قم در لیگ برتر بسکتبال ایران بودند.

اکنون اردوی جدید تیم ملی بسکتبال با ویلچر تشکیل شده و محمد محمدنژاد به همراه رضا عیوضی بازیکنان تیم ایثار شیمیدر قم در این اردو حضور می‌یابند، نفراتی که در رقابت‌های سال ۱۳۹۹ جام حذفی بسکتبال با ویلچر ایران عضو نماینده قم بودند و با این تیم به مقام سوم کشور دست یافتند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجمن بسکتبال با ویلچر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، دومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی بسکتبال با ویلچر برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو از ۲۷ فروردین تا دهم اردیبهشت ماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کمپ تیم‌های ملی این فدراسیون برگزار خواهد شد.

در این اردو نفراتی از استان‌های اصفهان، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، قم، فارس، ایلام، زنجان و تهران حضور دارند و نکته جالب این است که بازیکنانی همانند ایمان بگ‌زاده از اصفهان، حسن عبدی از خراسان‌رضوی و علیرضا کمالی‌فر از تهران بین سال‌های 1391 تا 1396 سابقه عضویت در تیم ایثار قم را در ادوار مختلف لیگ برتر باشگاه‌های کشور دارند و اکنون در اردوی تیم ملی هستند.

انتهای پیام / ۷۸۰۰۲


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com