کد خبر ۹۹۳۵۵ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۸
آخرین اخبار کرونا در قم:

بزرگترین پیک کرونا در استان قم ثبت شد / کارخانه تولید بیمار در قم فعال است + نمودار

بنا بر آمار روزهای گذشته مبتلایان به ویروس کرونا در کشورمان، این بیماری با قدرتی بیش از قبل بازگشته و بی‌محابانه در حال تاخت و تاز است. آمار کلی مبتلایان به بیماری کرونا نشان می‌دهد؛ پیک این بیماری در روزهای گذشته با اختلاف نسبتا زیادی نسبت به پیک‌های قبلی افزایش یافته است و ایران هم‌اکنوندر هفتمین رتبه ابتلا به این بیماری قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بنا بر آمار روزهای گذشته مبتلایان به ویروس کرونا در کشورمان، این بیماری با قدرتی بیش از قبل بازگشته و بی‌محابانه در حال تاخت و تاز است. آمار کلی مبتلایان به بیماری کرونا نشان می‌دهد؛ پیک این بیماری در روزهای گذشته با اختلاف نسبتا زیادی نسبت به پیک‌های قبلی افزایش یافته است و ایران هم‌اکنوندر هفتمین رتبه ابتلا به این بیماری قرار دارد.

درهمین خصوص حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز (شنبه 28 فروردین) ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه «با ویروس جدید انگلیسی در کشور مواجه هستیم که قدرت سرایتش 70 درصد بیشتر از ویروس قبلی است» اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شرایط در دو ماه گذشته نگران‌کننده بوده و در این مدت، هر هفته سرایت ویروس دو برابر شده و حتی کشورهایی که کمتر با این بیماری مواجه بودند، با مشکلات زیادی مواجه شدند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز روز جمعه ۲۷ فروردین در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کرمانشاه با اشاره به این‌که «از ماه‌ها پیش از عید هشدار داده شد که باید خودمان را برای سهمگین‌ترین و سخت‌ترین اپیدمی آماده کنیم» بیان کرد: ویروس کرونا ابعاد ناشناخته زیادی دارد و هنوز برای دانشمندان پیچیدگی آن مشخص نشده و مشکلات با واکسیناسیون نیز حل نخواهد شد؛ و ما در مجموعه وزارت بهداشت اجازه تزریق واکسن غیر استاندار را به مردم نخواهیم داد.

سعید نمکی دوشنبه هفته گذشته 23 فروردین نیز در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در وزارت بهداشت با بیان این‌که قبل از عید تمام رؤسای دانشگاه‌ها را به صورت ویدئوکنفرانس دعوت کردم؛ اظهار کرد: گفتم خودتان را برای یکی از سهمگین‌ترین مبارزات تاریخ اپیدمی آماده کنید. من می‌دانم که 25 درصد از این موارد ابتلا به کرونا به دلیل تست‌های منفی کاذب از دستمان درمی‌رود. شما از محتوای این مکاتبات خبر ندارید و اگر خبر داشتید حتماً با من با یقه جر داده حمایت می‌کردید!

وضعیت قم، بحرانی اعلام شد

روز گذشته، جمعه ۲۷ فروردین با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در قم، ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم تشکیل جلسه داد. در این جلسه محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام وضعیت بحرانی کرونا در قم اظهار داشت: هر چه تذکر می‌دهیم و نامه می‌زنیم؛ کسی توجه نمی‌کند، کارخانه تولید بیمار در قم فعال است. 

وی گفت: افزایش تعداد بیماران ارتباط مستقیم با شلوغی خیابان‌ها و مغازه‌ها دارد، متاسفانه فضای خیابان‌ها و سطح شهر به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست و شاهد هستیم که بوستان‌ها بسته شده‌اند، اما در فضای سبز بلوارها و حاشیه رودخانه مردم در کنار هم حضور دارند. فعال بودن صنوف و دورهمی‌های خیابانی نگران‌کننده است.

بزرگترین پیک کرونا در استان قم ثبت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در روز پنج‌شنبه 26 فروردین پیک بزرگ کرونا را در استان قم شاهد بودیم و ۱۹۳ تَن در یک روز با علایم کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه کردند و ۱۲۸ تن نیز بستری شدند.

قدیر افزود: مجبور شدیم، بخشی از بیمارستان شهید بهشتی را هم به خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

 شیب بیماری کرونا موشکی شده است!

سیامک محبی، رئیس مرکز بهداشت استان قم امروز شنبه 28 فروردین در گفت‌وگویی شیب بیماری کرونا را در کشور موشکی عنوان کرد! وی گفت: شیب صعودی کرونا از حالت پلّکانی در کشور خارج شده و تقریبا در همه استان ها به حالتی رسیده است که از آن تعبیر به شیب آسانسوری و بلکه موشکی می شود.

وی افزود: پس از آغاز موج جدید بیماری کووید۱۹ در کشور، پیش بینی ها بر این اساس بود که استان قم به حداکثر ۴۰۰ بیمار بستری کرونایی برسد و بر همین عدد متوقف شود، اما متأسفانه باید گفت از این آمار عبور کرده ایم و این افزایش ادامه دارد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم پیش‌تر نیز با اشاره به افزایش میزان پذیرش در مراکز منتخب ۹ گانه که نخستین خاک‌ریز شناسایی بیماران کرونایی است گفت: در این مراکز حجم پذیرش‌ها افزایش‌یافته است و در مقایسه با هفته‌های گذشته ۲ برابر شده است اکنون این مراکز به‌صورت ۲ شیفته فعالیت و با کمبود شدید پزشک روبرو هستند.

راه اندازی کلینیک‌های بستری موقت بیماران کرونایی در قم

محمود پرهام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم امروز شنبه 28 فروردین ماه از راه اندازی کلینیک‌های بستری موقت بیماران کرونایی در قم خبر داد. پرهام با بیان‌ این‌که این کلینیک‌ برای بیمارانی دانست که هنوز وارد فاز التهاب نشده‌اند؛ اظهار داشت:  بیماران مبتلا به کرونا در این کلینیک‌ها به صورت موقف و کوتاه مدت بستری خواهند شد و داروها را به صورت روزانه دریافت خواهند کرد.

طلاب جهادی به بیمارستان‌های قم بازگشتند

حجت الاسلام و المسلمین زمانی، معاون حوزه‌های علمیه در جلسه با نیرو‌های جهادی اظهار کرد: ستاد بحران حوزه‌های علمیه فعال است و در پیک‌های گذشته ۲۰ هزار طلبه خواهر و برادر در جهت کمک به بیماران کرونایی راهی بیمارستان‌ها شدند.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه در موج جدید شیوع کرونا نیز برای خدمات رسانی به بیماران در بیمارستان ها، اعلام آمادگی کرده است و در استان قم ۲۵۰ طلبه در حال حاضر اعلام آمادگی کرده اند.

زمانی گفت: آرامش بخشی به بیماران، گسترش فضای معنوی و پاسخگویی به سئوالات شرعی و همچنین کمک به پرستاران و همراهان از جمله وظایف نیرو‌های جهادی در بیمارستان‌ها است.

محدودیت‌های کرونایی بیشتر می‌شود

بهرام سرمست استاندار قم روز چهارشنبه 25 فروردین ماه در حاشیه جلسه ستاد بحران استان در خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه وضعیت استان قم از لحاظ رنگ بندی در وضعیت قرمز در آمده است و ما مجبور هستیم شرایط سختگیرانه‌تری برای اصناف و کسبه و سایر اقشار مردم و اماکن متبرکه اعمال کنیم.

استاندار قم ادامه داد: در این ایام  فضای معنوی را به نحوه شایسته باید مورد استفاده قرار دهیم اما در عین حال باید این تجمعات نباید به شکلی باشد که سلامتی شهروندان به مخاطره بیفتد جزئیات این موارد را ابلاغ خواهیم کرد. 

محدودیت‌های موقت در روضه حرم حضرت معصومه اعمال می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اشرف عبدی، مدیر حرم حضرت معصومه(س) گفت: با قرمز شدن وضعیت کرونایی شهر قم ورود به روضه منوره که در گذشته به‌صورت هدایت شده و بدون توقف انجام می‌گرفت، ممنوع شد و اطراف روضه منوره حرم حضرت معصومه(س) به‌صورت موقت تا اطلاع ثانوی بسته شد.

وی تصریح کرد: تمامی مراسم و محافل حرم مطهر از جمله برگزاری نماز جماعت در فضای مسقف تعطیل و استفاده از ماسک برای ورود به حرم مطهر الزامی است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com