کد خبر ۹۹۷۶۶ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۵
معاون استانداری قم مطرح کرد:

تنها سه درصد از نامزدهای انتخاباتی شورای شهر قم توسط هیئت نظارت ردصلاحیت شدند

بیژن سلیمان‌پور با بیان این ‌که هیئت نظارت نیز عملکرد مناسبی در زمینه تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی داشته است؛ تصریح کرد: در هیئت نظارت تنها 14 تن از نامزدهای انتخاباتی ردصلاحیت شدند که این رقم نیز حدود سه درصد از نامزدهای انتخاباتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با اشاره به آخرین وضعیت بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قم اظهار داشت: در سراسر کشور خیلی از استانها با مشکل تایید صلاحیت‌ها مواجه هستند تا جایی که برخی استانها صلاحیت برگزاری انتخابات را از دست دادند و برخی مناطق نیز زمینه رقابت کم شده است، اما به حمدالله در استان قم این گونه نیست.

بیژن سلیمان‌پور گفت: در انتخابات شورای شهر قم 490 نفر نامزد انتخاباتی داریم که تا به حال 15 نفر از این تعداد، از ادامه حضور در انتخابات انصراف داده‌اند.

وی با اشاره به نقش هیات‌های اجرایی در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی بیان کرد: در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شورای شهر قم، هیئت اجرایی انتخابات 25 نفر را به واسطه مدارک ارائه شده از مراجع چهارگانه رد صلاحیت کرد که این رقم فقط 5 درصد نامزدهای انتخاباتی را شامل می‌شود.

معاون استانداری قم در ادامه با بیان این ‌که هیئت نظارت نیز عملکرد مناسبی در زمینه تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی داشته است؛ تصریح کرد: در هیئت نظارت تنها 14 تن از نامزدهای انتخاباتی ردصلاحیت شدند که این رقم نیز حدود سه درصد از نامزدهای انتخاباتی است.

سلیمان‌پور افزود: در تاریخ 8 اردیبهشت ماه نتایج صلاحیت‌ها ابلاغ شد و نامزدهای انتخاباتی چهار روز فرصت داشتند اعتراضات خودشان را به هیئت نظارت استان اعلام کنند. هیئت نظارت استان نیز 10 روز فرصت دارد تا نتایج نهایی را به معترضین اعلام کند.

وی با بیان این که قطعا در شرایط کرونایی برگزاری انتخابات خیلی سخت است؛ گفت: ما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای را تضمین خواهیم کرد.

معاون استانداری قم خاطر نشان کرد: ستاد انتخابات کشور حدود 450 میلیون تومان برای تهیه اقلام بهداشتی شعب اخذ رای را به استان قم اختصاص داده است و بر اساس آن امکانات لازم و رعایت پروتکلهای بهداشتی را فراهم خواهد کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com