کد خبر ۹۹۸۴۵ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۹
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد:

جزییات شناسایی کرونای جهش یافته هندی در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نمونه‌های مثبت ویروس کرونای هندی در استان اظهار داشت: بیش از دو هفته قبل 11 نفر تاجر از هند وارد قم شده بودند که در هتل محل سکونت بلافاصله شناسایی و با توجه دستورالعمل وزارت بهداشت تست بر روی آن‌ها انجام شد، که تست کرونای سه نفر مثبت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به نمونه‌های مثبت ویروس کرونای هندی در استان اظهار داشت: بیش از دو هفته قبل 11 نفر تاجر از هند وارد قم شده بودند که در هتل محل سکونت بلافاصله شناسایی و با توجه دستورالعمل وزارت بهداشت تست بر روی آن‌ها انجام شد، که تست کرونای سه نفر مثبت شده و جهت بررسی نوع جهش‌یافته هندی به انستیتو پاستور تهران ارسال گردید.

وی ادامه داد: قرنطینه این افراد از همان ابتدا انجام و عملیات رهگیری صورت گرفت که در این خصوص 300 نفر که با این مسافران در ارتباط بودند، مورد رهگیری و تست قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: از این 300 نفر رهگیری صورت گرفته، تست کرونای معمولی 5 نفر مثبت اعلام شد که ارتباط‌های آن‌ها هم در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه این افراد در این مدت کاملاً در هتل قرنطینه بوده‌اند، عنوان کرد: عصر روز گذشته جواب مثبت بودن ویروس هندی جهش‌یافته آن‌ها مشخص‌شده و مستقیماً به وزیر بهداشت اعلام گردید و سپس استان در جریان قرار گرفت.

قدیر تصریح کرد: همشهریان بدانند که رهگیری ها همچنان در حال انجام است و از مردم تقاضامندیم، دستورات بهداشتی را رعایت و استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات را فراموش نکنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com