کد خبر ۹۹۸۹۳ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۵۴

آغاز واکسیناسیون ۷۵ تا ۸۰ ساله ها در قم

سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ضرورت ترغیب سالمندان استان به تزریق واکسن کرونا برای جلوگیری از افزایش مرگ و میر این بیماری اظهار کرد: تاکنون تنها حدود سه هزار نفر از ۱۲ هزار سالمند بیش از ۸۰ سال استان برای تزریق واکسن مراجعه کرده اند که امیدواریم سایر افراد این محدوده سنّی هم برای واکسینه شدن رایگان با در دست داشتن کارت ملی به یکی از سه مرکز واکسیناسیون قم مراجعه کنند.

وی افزود: با پایان یافتن فراخوان تلفنی سالمندان بیش از ۸۰ ساله دارای پرونده الکترونیکی از سوی مراقبان سلامت مراکز بهداشت، دیگر نیازی به فراخوان تلفنی برای این افراد نیست و تمام سالمندان ۸۰ ساله و بالاتر می توانند به صورت رایگان علیه بیماری کرونا واکسینه شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که سه مرکز واکسیناسیون در قم حتی در روزهای تعطیل پذیرای افراد فراخوان شده برای واکسیناسیون است ادامه داد: مرکز شماره یک واکسیناسیون کرونا در قم واقع در میدان روح الله، جنب دانشکده بهداشت در شیفت عصر و از ساعت ۱۵ تا ۱۸ و مرکز شماره دو واقع در بلوار کارگر، مرکز امام موسی بن جعفر (ع) در شیفت صبح از ساعت ۹ تا ۱۴ و در شیفت عصر از ساعت ۱۵ تا ۱۸ پذیرای سالمندان عزیز برای واکسیناسیون کروناست.

وی اضافه کرد: مرکز شماره سه واکسیناسیون نیز واقع در انتهای نیروگاه، رو به روی امامزاده سید معصوم (ع)، مرکز الزهراء (س) افتتاح شده و در شیفت عصر از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در خدمت همشهریان فراخوان شده است.

محبی همچنین اضافه کرد: البته در تلاش هستیم تا در کنار این سه مرکز، چند پایگاه تجمیعی واکسیناسیون را نیز در قم آماده بهره برداری کنیم که در این باره، بیش از ۳۰ بازدید انجام شده و تاکنون دو پایگاه مجتمع امام خمینی (ره) در کنار گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) و همچنین سوله مدیریت بحران شهرداری در منطقه پردیسان برای راه اندازی به عنوان پایگاه تجمیعی واکسیناسیون انتخاب شده اند.

وی در عین حال اذعان کرد: تاکنون ۳۷ هزار دُز واکسن کرونا به قم وارد شده که بیش از ۱۶ هزار دُز از این سهمیه به افراد اولویت دار تزریق شده و در عین حال هیچ گونه عارضه جدی در بین افراد واکسینه شده در استان دیده نشده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا در روستاهای استان تصریح کرد: تزریق واکسن کووید۱۹ به افراد ۷۵ ساله به بالا در شهر قم نیز از روز شنبه هجدهم اردیبهشت ماه آغاز می شود، ضمن آن که لازم است تا افراد این مقطع سنّی در صورت نداشتن پرونده سلامت در یکی از مراکز بهداشت، به نزدیک ترین پایگاه سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند و پرونده تشکیل دهند.

محبی در پایان سخنان خود بر لزوم اطلاع رسانی حداکثری رسانه ها و همچنین تبلیغات بیشتر برای واکسیناسیون افراد دارای اولویت و فراخوان شده برای جلوگیری حداکثری از مرگ و میر کرونایی تأکید کرد.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com