کد خبر ۹۹۹۰۵ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۱
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

افزایش ۱۴ درصدی اهدای خون در شب های قدر قم

قم- مدیر کل انتقال خون استان قم با بیان اینکه در شب های قدر ۴۸۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده اند، گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش اهدای خون داشته ایم.

محمد نوریان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در شب‌های قدر ۴۸۰ نفر برای اهدای خون در قم به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند، گفت: اهدای خون در شب‌های قدر سال جاری در استان قم، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته‌اشت.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان، ساختمان حضرت روح الله واقع در بلوار معلم، میدان روح الله از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۳( فقط آقایان) و بعد از افطار از ساعت ۲۱ تا ساعت ۱۲:۳۰ شب (آقایان و خانم‌ها) آماده پذیرش اهداکنندگان ایثارگر خون در کلیه گروه‌های خونی خواهد بود، افزود: همچنین اهداکنندگان می‌توانند برای دریافت زمان نوبت برای اهدای خون به سامانه www.IBTO.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مصرف مراکز درمانی از خون‌های اهدا شده نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: مصرف پلاکت در مراکز درمانی افزایش داشته است و از آنجایی که پلاکت تنها ۳ تا ۵ روز زنده می‌ماند، نیازمند اهدای خون همیشگی مردم استان قم هستیم.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com