کد خبر ۹۹۹۱۸ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۱
فرماندار شهرستان قم خبرداد؛

برخورد با نانوایی های متخلف قم در زمینه افزایش قیمت خودسرانه نان

فرماندار شهرستان قم با بیان اینکه با نانوایی های متخلف قم در افزایش قیمت خودسرانه نان برخورد خواهد شد، گفت: ایجاد اعتدال در نرخ نان باید همزمان با افزایش کیفیت نان صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرنگار مهر، مرتضی حیدری پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای سیاست گذاری امور گندم، آرد و نان شهرستان قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری با بیان اینکه تا اعلام رسمی نرخ نان چنانچه نانوایان افزایش قیمت خودسرانه داشته باشند برابر مقررات با آنها رفتار خواهد شد، گفت: تمام تصمیمات باید در شوراهای بالا دستی تصویب و بعد جنبه اجرایی پیدا کند و فعلاً قیمت نان تغییر نکرده است.

فرماندار قم با اشاره به اینکه سهمیه بندی آرد دولتی که دولت در این شرایط خاص کشور یارانه پرداخت می‌کند نباید در اختیار نانوایانی که رعایت ضوابط را انجام نمی‌دهند، قرار گیرد، افزود: نانوایان برتر را باید تشویق کنیم و یکی از راه‌های آن اختصاص سهمیه به زحمت کشان برتر است که با رعایت حقوق مردم بهترین خدمات را به مردم می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه لازمه اختصاص سهمیه بیشتر آرد به نانوایی‌های برتر، لازمه اش ترمیم حوزه بازرسی و تشدید نظارت است، ادامه داد: ساماندهی سهمیه آرد دولتی بر اساس برنامه شیوه نامه جدید و تشویق نانوایان برتر در شاخص‌های رعایت حقوق مشتریان، کیفیت نان، رعایت نرخ و بهداشت انجام خواهد گرفت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور گندم، آرد و نان شهرستان قم با اشاره به اینکه ایجاد اعتدال در نرخ نان، همزمان باید کیفیت نان افزایش یابد و حقوق کارگران نیز طبق قانون کار پرداخت شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی در این مسئله، نسبت به کسانی که از ضوابط مقرر تعدی می‌کنند و نسبت به رعایت حقوق مردم از نظر وزن نان و کیفیت و قیمت آن مراعات نمی‌کنند شدت عمل بیشتری به کار بگیرند.

حیدری با بیان اینکه اعطا مجوز نانوایی‌ها در مناطقی که تراکم جمعیتی جدید ایجاد گردیده و شهرک‌های اطراف با بازنگری در شیوه تأسیس نانوایی‌های جدید نیر از دیگر بحث‌های این جلسه است، افزود: بر اساس ضوابط و معیارهای قانونی اعطا مجوز به نانوایی‌های جدید باید مورد تصویب شورای سیاست‌گذاری همراه با ارائه طرح‌های پیشنهادی اعضا قرار بگیرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com