کد خبر ۹۹۹۶۹ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۲

6 هزار سالمند در قم واکسن کرونا دریافت کردند

گروه استان‌ها ـ معاون مرکز بهداشت استان قم گفت: تاکنون 6 هزار سالمند در قم، واکسن کرونا دریافت کردند.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از  قم ، محمدتقی سلطانی امروز در چهل و پنجمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: پیک کرونا در استان دارای روند نزولی است، اما همچنان باید مراقب بوده چراکه آمار فوتی افزایش دارد.

مدیر آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه از 21 بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون 22 هزار دوز واکسن به گروه‌های هدف در قم تزریق‌شده است افزود: در کارهای گام پنجم طرح شهید سلیمانی شامل رهگیری، مراقبت، نظارت و حمایت موضوع واکسن نیز اضافه‌شده است و دراین‌باره اقداماتی را به نتیجه می‌رسانیم.

مدیر آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت استان قم تصریح کرد: تاکنون شش هزار سالمند در قم واکسن کرونا دریافت کردند که 26 درصد از جمعیت 23 هزار نفری سالمندان بالای 75 سال سن در قم، مطلوب نیست و باید برای ایجاد ایمنی نسبی در بین سالمندان استان حداقل 70 درصد از این افراد واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه دامن زدن به برخی شایعات موجب بدبینی‌ها جمعی از سالمندان و خانواده‌ها شده و رغبتی برای انجام واکسیناسیون ندارند ابراز کرد: دراین‌باره پلیس فتا باید با افرادی که در فضای مجازی به نشر اکاذیب می‌پردازند برخورد کنند.

سلطانی ادامه داد: از امروز مرکز شماره 4 واکسیناسیون کرونا در مجتمع امام خمینی(ره) در جنب گلزار شهدای قم راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم جمعیت بیشتری را پوشش دهیم.

فقط 80 ساله‌ها ثبت‌نام کنند؛ تمام مراحل ثبت نام و تزریق واکسن کرونا "رایگان" است3572 نفر از جمعیت بالای 80 سال کاشان واکسن کرونا دریافت کردندچه کسانی در استان گلستان واکسن کرونا زدند؟

وی عنوان کرد: همچنین واکسیناسیون بخش‌ها و روستاهای قم از روز چهارشنبه هفته قبل آغاز شده و به‌تدریج تمام روستاهای استان و گروه‌های هدف واکسینه می‌شوند.

در ادامه نیز مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یکی از ویژگی‌های پایان پیک کرونا بالارفتن آمار فوتی‌هاست و در روز گذشته تعداد قربانیان کرونایی در قم افزایش‌یافته است.

سیده‌اشم صدر تصریح کرد: از امروز چهارمین مرکز واکسیناسیون کرونا در این استان راه‌اندازی می‌شود، امیدواریم در خصوص واکسن، اطلاع‌رسانی دقیقی از سوی رسانه‌ها اتفاق بیفتد و در مورد لزوم تداوم نظارت‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز شاهد افزایش سطح آگاهی شهروندان باشیم.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
اخبار مرتبط :
    شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com