کد خبر ۹۹۹۷۵ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۰

اخذ برخی تعهدها از افراد حاضر در لیست شورای هماهنگی اصولگرایان/امکان تجدید نظر در لیست نهایی

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، ولی الله بیاتی در نشست خبری امروز خود با اشاره به این که شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم از ۲۷ نفر از افراد حقیقی و حقوقی تشکیل شده است بیان داشت: جلسات این شورا هر دو هفته یکبار برگزار می شود و هر تصمیم شورا نیز بر اساس رأی اعضای شوراست.

وی با بیان این که یکی از وظایف شورای هماهنگی اصولگرایان قم، تمرکز بر مدیریت شهری است اظهار کرد: خوشبختانه مردم در دوره های قبلی انتخابات شورای اسلامی شهر، از لیست شورای هماهنگی اصولگرایان استقبال کرده اند و البته اعضای شورای فعلی شهر نیز کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشته اند و به بیان دیگر، مدیریت شهری سبب رضایت نسبی مردم شده است.

سخنگوی کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم سپس به عضویت هفت نفر از اعضای شورای هماهنگی اصولگرایان قم در این کمیته توجه داد و گفت: چهار نفر از این افراد سابقه حضور در دوره های ۵ گانه شورای اسلامی شهر را داشته اند.

بیاتی با اشاره به تشکیل جلسات این کمیته از بهمن ماه سال قبل خاطر نشان کرد: کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصولگرایان قم در این مدت حدود ۸۰۰ نفرساعت جلسه داشته است تا سوابق و رزومه افراد برای قرار گرفتن در لیست نهایی شورا بررسی شود.

 

۱۰۳ نفر برای حضور در لیست شورای هماهنگی رزومه دادند

وی با بیان این که ۱۰۳ نفر از ثبت نام کنندگان انتخابات دوره ششم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم، رزومه خود را جهت بررسی به این شورا ارائه دادند اذعان کرد: از این تعداد، ۴۹ نفر به مصاحبه حضوری دعوت و بر اساس اولویت های یک، دو و سه دسته بندی شدند.

سخنگوی کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم ادامه داد: بررسی رزومه و مصاحبه با افراد بر اساس شاخص های ۳۰گانه مصوب در شورای هماهنگی اصولگرایان استان مانند تخصص متناسب در حوزه مدیریت شهری، تجربه مدیریتی، اعتقاد به کار جمعی، ساده زیستی، امانت داری، مردم داری، مقبولیت اجتماعی و سابقه فعالیت جهادی در کمیته انتخابات این شورا انجام شد، ضمن آن که یکی دیگر از شاخص ها یعنی جوانگرایی سبب شد تا میانگین سنی ۵۱ سال اعضای شورای فعلی شهر قم، ۶ سال در لیست پیشنهادی برای دوره بعد کاهش یابد و به ۴۵ سال برسد.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد تا پنج نفر از اعضای فعلی شورای شهر در لیست پیشنهادی برای دوره بعد حاضر باشند و هشت نفر دیگر نیز از بین افراد جدید انتخاب شوند، ضمن آن که یکی دیگر از تصمیمات شورای هماهنگی اصولگرایان استان آن بود که یک نفر خانم و یک نفر روحانی در لیست ۱۳ نفره نهایی حضور داشته باشد.

 

سفارش های زیاد برای برخی افراد به شورا رسید

بیاتی با تأکید بر این که لیست شورای هماهنگی اصلا از قبل بسته نشده بود تصریح کرد: ما حتی ۶ نفر از هشت نفر جدید وارد شده به لیست را پیش از این ندیده بودیم و شناختی از آن ها نداشتیم و فقط تخصص و توانایی های آنان سبب شد تا به لیست راه پیدا کنند، ضمن آن که در این مدت سفارش های زیاد برای برخی افراد به شورا رسید، اما تلاش کردیم تا بر اساس رزومه، شایستگی و برنامه افراد تصمیم بگیریم.

وی با اشاره به این که در لیست پیشنهادی ۱۳ نفره شورای هماهنگی اصولگرایان استان جهت انتخابات شورای شهر، ۴ نفر دارای مدرک دکترا و یک نفر هم دانشجوی دکتری است افزود: تلاش کردیم تا ضمن توجه به تخصص، کارآمدی و مقبولیت اجتماعی افراد، آنان را طوری انتخاب کنیم که از همه مناطق شهر در لیست نهایی حضور داشته باشند.

بیاتی با بیان این که وظیفه همگان کمک به ارتقای مدیریت شهری است خاطر نشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا مشارکت مردم در انتخابات پیشِ رو وسیع باشد.

سخنگوی کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در قم درباره این اولویت های سه گانه اذعان کرد: ۲۱ نفر از افراد دعوت شده به مصاحبه در اولویت نخست قرار گرفتند، به این معنا که کمیته انتخاب بر این باور بود همه این افراد می توانند عضوی از اعضای شورای اسلامی شهر باشند، ضمن آن که ۲۰ نفر هم در اولویت دوم و هشت نفر هم در اولویت سوم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در ادامه و با نظر و رأی خود ۱۳ نفر را از بین ۲۱ نفر اولویت نخست برای قرار گرفتن در لیست پیشنهادی انتخاب کرد.

 

اخذ برخی تعهدها از افراد حاضر در لیست شورای هماهنگی

بیاتی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره تعهدهای گرفته شده از افراد حاضر در لیست شورای هماهنگی و شایعاتی که در این باره مطرح می شود تأکید کرد: ما در وظایف قانونی شورای شهر دخالت نمی کنیم، ضمن آن که در راستای وظایف شورای هماهنگی اصولگرایان استان، تعهدهایی از افراد گرفته ایم، مانند این که این افراد در انتخابات های دیگر مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت نکنند مگر با اجازه از شورای هماهنگی.

وی افزود: تعهد مبنی بر این که این افراد به صورت تمام وقت در اختیار شورا باشند، از موقعیت خود سوء استفاده نکنند و همچنین اجازه نظارت چهار ساله بر عملکرد خود را به شورای هماهنگی بدهند، از دیگر تعهدهای گرفته شده است.

 

سقائیان نژاد شهردار موفقی بوده است

سخنگوی کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم با تصریح بر این که تعهدی مبنی بر انتخاب یک فرد خاص به عنوان شهردار از افراد حاضر در لیست گرفته نشده است بیان داشت: البته از نظر ما شهردار فعلی قم، شهردار موفقی بوده است، ضمن آن که برخی کاستی ها و مشکلات همچنان وجود دارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره این که برخی افراد حاضر در لیست نهایی، سوابق مدیریتی ندارند اذعان کرد: به هر حال در راستای جوانگرایی لازم بود تا درباره برخی افراد و از برخی مسائل عدول کنیم تا بتوانیم جوانگرایی را محقق کنیم.

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری که درباره لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت بانوان در شورای اسلامی شهر پرسید گفت: نگاه اصلی برای حضور افراد در لیست نهایی، تخصص افراد بوده است، البته با توجه به محدودیت لیست قطعا از مشاوره بانوان کارآمد در شورای اسلامی شهر استفاده خواهد شد.

 

امکان تجدید نظر در لیست نهایی شورای هماهنگی

سخنگوی کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در ادامه یادآور شد: لیست پیشنهادی ما، وحی مِنزل نیست و مدعی کار بی اشکال هم نیستیم، ضمن آن که ممکن است بر اساس اطلاعات جدیدی که از افراد به دست می آوریم، تجدیدنظرهایی هم در لیست صورت گیرد.

وی اضافه کرد: برای شهرهای دیگر استان برنامه ای برای ارائه لیست نداریم، اما درباره شهرستان های جدیدی که در استان به تأیید نهایی رسیده است، برای دوره های بعد انتخابات تصمیم گیری می کنیم.

بیاتی با تصریح بر این که اصحاب رسانه باید ناظر بر عملکرد و تصمیمات شورای شهر باشند بیان داشت: اعتقاد بنده بویژه در دوره ریاست بر شورای اسلامی شهر، تأسیس جایگاه خبرنگاران در شورای شهر و استقرار آنان بود، بوبژه آن که این امر سبب شد تا جلسات شورا اصولی تر و با نظم بیشتری برگزار شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره حضور یک فرد رسانه ای در لیست نهایی پیشنهادی سخنگوی کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم اظهار کرد: ضمن ارادت به همه اصحاب رسانه باید بگویم در این باره به جمع بندی نهایی نرسیدیم.

سخنگوی کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در پایان سخنان خود بر ضرورت تلاش همه دست اندکاران برای برگزاری یک انتخابات پُرشور و تحقق مشارکت حداکثری مردم تأکید کرد.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com