کد خبر ۱۰۱۱۴۶ ۹۹ بازدید انتشار : ۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۸

مطالعه برای راه اندازی سایت اداری کهک و جعفرآباد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سالن کرامت استانداری با بیان ضرورت اتخاذ پیش بینی های جامع و کافی برای دو شهرستان جدید استان اظهار کرد: اعتبارات لازم برای این دو شهرستان به بودجه سال جاری نرسید، اما لازم است تا بودجه ای مقدماتی از محل تملک دارایی های سرمایه ای برای آن در نظر گرفته شود تا امسال بتوانیم بخشی از مسائل این دو شهرستان جدیدالإحداث را پیگیری کنیم.

وی سپس به لزوم آغاز مطالعات لازم برای راه اندازی سایت اداری این دو شهرستان توجه داد و گفت: استفاده از ظرفیت های فعلی این دو شهرستان نیز می تواند در این مسیر راهگشا باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین نیاز جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران استان را برای در اختیار داشتن یک سوله مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: البته برخی مسؤولان در این موضوع، طرح راه اندازی یک کمپ چندمنظوره را در استان مطرح کرده اند، اما به نظر می رسد راه اندازی کمپ چندمنظوره در کوتاه مدت به سرانجام نخواهد رسید و نیاز به یک سوله در کوتاه مدت برای پاسخگویی به برخی نیازها به قوت خود باقی خواهد بود که باید مورد توجه مسؤولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار گیرد.

امیرآبادی فراهانی در عین حال به ضرورت پیگیری طرح قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان در قم اشاره کرد و یادآور شد: زمزمه هایی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای حذف ایستگاه قم از این خط راه آهن سریع السیر شنیده شد که نمایندگان مردم قم در مجلس به این مسئله ورود کرده و با این حذف مخالفت کردند.

وی در ادامه پیشنهاد داد تا اداره کل راه و شهرسازی استان، ریز مسائل مربوط به این خط سریع السیر را به عنوان مسؤول مستقیم پروژه در استان پیگیری کند و در صورت نیاز، دیگر مسؤولان استان را برای مذاکرات لازم در جریان مباحث آن قرار دهد تا منافع مردم استان در این پروژه به مخاطره نیفتد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سپس افزود: یکی از توافقات انجام شده در استان و درباره این خط آهن سریع السیر آن است که این پروژه باید در محدوده استان قم به بخشی از خط یک مترو قم متصل شود.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/