کد خبر ۱۰۱۵۱۱ ۲۸۲ بازدید انتشار : ۲۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۹

آغاز اردوی بسکتبالیست‌های اعزامی به پارالمپیک 2021 در قم

اردوی تدارکاتی و آماده‌سازی تیم ملی اعزامی بسکتبال با ویلچر مردان ایران به بازی‌های پارالمپیک 2021 توکیو از امروز در شهر قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر ایران که هدایت آنها را سیدعباس آقاکوچکی سرمربی اسبق تیم راه و ترابری قم در فصل‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور بر عهده دارد و یک ملی‌پوش قمی به نام محمد محمدنژاد نیز در آن حاضر است، از امروز در قم برگزار خواهد شد.

بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، این پنجمین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان برای حضور موفق در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو ژاپن است که با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار می‌شود.

در این اردو 12 بازیکن منتخب کادر فنی از استان‌های اصفهان، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، قم، فارس، ایلام، زنجان، مازندران و مرکزی حضور دارند و زیر نظر سیدعباس آقاکوچکی به عنوان سرمربی و کمال عشق مربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر تمرینات خود را برگزار خواهند کرد.

علاوه بر محمد محمدنژاد که همانند پارالمپیک ۲۰۱۶ برزیل، عضو تیم اعزامی ایران به بازی‌های این دوره پارالمپیک در کشور ژاپن است، بازیکنان دیگر تیم‌های ایمان بگ‌زاده‌فرد و دانیال ذاکری از اصفهان، فالح عیاشی از خوزستان، عبدالجلیل قرنجیک از گلستان، حسن عبدی از خراسان‌رضوی، مجتبی کمالی از فارس، امیررضا احمدی از ایلام، وحید غلام‌آزاد از زنجان، وحید سعادت‌پور از مازندران به همراه محمدحسن سیاری و مرتضی عابدی از مرکزی هستند.

تمرینات تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران تا 26 تیرماه ماه در شهر قم ادامه می‌یابد و پس از آن تیم ملی کشورمان به منظور انجام بازی‌های تدارکاتی راهی یک تورنمنت چند جانبه در کشور ترکیه می‌شود، ضمن اینکه سعید اشرف‌پور به عنوان مربی بدنساز و حسین آزاد به عنوان سرپرست تا پایان این مرحله از اردو، در کادر تیم ملی حضور دارند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/