کد خبر ۱۰۱۶۲۷ ۲۴۵ بازدید انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۸
در گفت‌وگو با «قم‌نا» مطرح شد:

گوشتی با عنوان «تنظیم بازار» وجود ندارد/ وقتی برخی از قصابان قمی، گنجشگ را رنگ کرده و به جای قناری می‌فروشند!

رئیس اتحادیه قصابان قم با بیان این‌که هیچ گوشتی با نرخ «تنظیم بازار» از سوی سازمان صمت، اتاق بازرگانی و اتحادیه قصابان در بین قصابی‌های شهر و مراکز توزیع گوشت عرضه نشده است؛ تصریح کرد: گوشتی که با عنوان «تنظیم بازار» در برخی قصابی‌های شهر در حال فروش می‌باشد، گوشت «میش» است که از نظر کیفیت، بسیار پایین‌تر از گوشت بره است.

حسن میرزایی، رئیس اتحادیه قصابان قم در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، پیرامون عرضه گوشت با نرخ «تنظیم بازار» در برخی قصابی‌های شهر قم گفت: هیچ گوشتی با نرخ «تنظیم بازار» از سوی سازمان صمت، اتاق بازرگانی و اتحادیه قصابان در بین قصابی‌های شهر و مراکز توزیع گوشت عرضه نشده و چنین گوشتی اصلا وجود ندارد.

وی با بیان این‌که گوشتی که با عنوان «تنظیم بازار» در برخی قصابی‌های شهر در حال عرضه می‌باشد، گوشت «میش» است؛ تصریح کرد: این گوشت از نظر کیفیت، بسیار پایین‌تر از گوشت بره است.

میرزایی با اشاره به این‌که عرضه این نوع گوشت با عنوان «تنظیم بازار» خلاف مقررات بوده و توجیه قانونی ندارد؛ تاکید کرد: این موضوع در جلسه اتحادیه قصابان قم مطرح و بنا شده است که به متخلفان تذکر داده شود.

رئیس اتحادیه قصابان قم همچنین در خصوص کشتار دام در روز عید قربان خاطرنشان کرد: کشتار دام در این روز، تنها در کشتارگاه‌های جاهد و طیب‌پور انجام می‌شود و ذبح گوسفند در منازل به طور کلی خلاف است و در صورت ارتکاب چنین عملی دامپزشکی می‌تواند برخورد کند.

وی در پاسخ به این سوال که «پیش‌بینی شما از روند افزایش قیمت گوشت در شش ماهه دوم سال چیست» گفت: با توجه به حجم فروش گوشتی که در این روزها شاهد هستیم؛ پیش‌بینی بنده این است که نرخ گوشت در شش ماه دوم سال با افزایش قیمت همراه باشد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/