کد خبر ۱۰۱۶۹۰ ۶۸ بازدید انتشار : ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۱

ساماندهی پارکسوار شمالی با اعتبار ۵ میلیارد تومانی

رضا پوریافر در نشست خبری تشریح عملکرد ۶ ساله شهرداری قم، با اشاره به طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر و پایانه‌های مسافربری پیش‌بینی شده در آن اظهار کرد: به دلیل تغییر طرح مسیر فعلا احداث پایانه جنوبی شهر به جایی نرسیده و همکاری خوبی نیز از سوی مدیریت استان و راه و شهرسازی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)و به نقل از خبرگزاری فارس، رضا پوریافر در نشست خبری تشریح عملکرد ۶ ساله شهرداری قم، با اشاره به طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر و پایانه‌های مسافربری پیش‌بینی شده در آن اظهار کرد: به دلیل تغییر طرح مسیر فعلا احداث پایانه جنوبی شهر به جایی نرسیده و همکاری خوبی نیز از سوی مدیریت استان و راه و شهرسازی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به هوشمندسازی و توسعه خدمات الکترونیک در پایانه‌های مسافربری گفت: طراحی و بهره‌برداری از سامانه تحت وب مدیریت خدمات در پایانه‌ها صورت گرفته است که بسیاری از مشکلات را به حداقل رسانده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با تاکید بر برقراری ارتباط آنلاین بین تمام پایانه‌های مسافربری شهر قم افزود: تمام پایانه ها به تجهیزات یو‌پی‌اس و مدیریت و نظارت تصویری مجهز شده‌اند تا ضمن نظارت خدمات با خلل روبه‌رو نشود.

وی به ایجاد سکوی اختصاصی برای شرکت‌های مسافربری جهت نظم‌بخشی به تردد مسافرین اشاره کرد و گفت: ساماندهی سامانه حمل و نقل بار در پایانه مرکزی، جلوگیری از فعالیت جارچیان در پایانه، احداث ۱۰۰ سایبان برای پارکینگ پایانه، ساماندهی سالن انتظار پایانه مرکزی و... جزو اقدامات در سال‌های اخیر بوده است.

پوریافر با تاکید بر ساماندهی پایانه ۷۲ تن گفت: با کمک مدیریت استان و اداره کل راهداری و پیگیری مدیریت حمل و نقل شهرداری، ساماندهی میدان ۷۲ تن به نتیجه رسید و احداث سکوی روبروی سوهانی‌ها و استقرار دو شرکت حمل و نقلی صورت گرفت و استقرار مسافرین در این بخش مدیریت شد.

وی بیان کرد: با این کار و همراهی دادستانی مشکل تردد و توقف اتوبوس‌ها در میدان 72 تن و سطح شهر حل شد.

پوریافر با اشاره به وضعیت پایانه فدک بیان کرد: با استقرار سه شرکت حمل و نقلی و ساماندهی پایانه و احداث سالن و سکوی انتظار و خدمات مسافرین وضعیت خوبی در این محور ایجاد شده است.

وی به وضعیت پایانه مسافربری خرمشهر اشاره کرد و افزود: در گذشته مسافرین جنوب کشور در کنار خیابان منتظر اتوبوس می‌ماندند که خدمات و امکانات لازم پایانه‌ای در این محور ایجاد شد و همزمان ساماندهی اتوبوس‌ها و مسافرین هم صورت گرفت تا مشکل این بخش نیز حل شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم شرایط نامناسب پارکسوار شمالی را یادآور شد و افزود: در پارکسوار شمالی هم استقرار شرکت حمل و نقلی صورت گرفته و هم با توجه به مشکلاتی که در گذشته وجود داشت با اعتبار 5 میلیارد تومانی ساماندهی و زیباسازی پارکسوار در بستر بلوار زائر در دستور کار قرار گرفته است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/