کد خبر ۱۰۱۶۹۱ ۷۴ بازدید انتشار : ۲۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۱

نصب دوربین‌های نظارتی در ناوگان اتوبوسرانی

علی نیک در نشست خبری تشریح عملکرد ۶ ساله شهرداری قم، با اشاره به تغییرات سیاست‌های مدیریتی در سازمان اتوبوسرانی اظهار کرد: در گذشته تمام ناوگان در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت که احساس شد ممکن است این مسیر حمل و نقل عمومی شهر را دچار مشکل کند و به همین خاطر شهرداری راسا وارد مساله خرید و فعال‌سازی ناوگان اتوبوسرانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از خبرگزاری فارس، علی نیک در نشست خبری تشریح عملکرد ۶ ساله شهرداری قم، با اشاره به تغییرات سیاست‌های مدیریتی در سازمان اتوبوسرانی اظهار کرد: در گذشته تمام ناوگان در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت که احساس شد ممکن است این مسیر حمل و نقل عمومی شهر را دچار مشکل کند و به همین خاطر شهرداری راسا وارد مساله خرید و فعال‌سازی ناوگان اتوبوسرانی شد.

وی با اشاره به نوسازی و بازسازی ۱۰۷ دستگاه اتوبوس از شرکت‌های داخلی و با تکنولوژی روز تصریح کرد: تاکنون ۴۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها وارد چرخه فعالیت شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به برنامه شهرداری برای خریداری ۵۲ دستگاه اتوبوس با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی از محل فروش اوراق مشارکت تصریح کرد: به دلیل سیاست‌های مختلف در حوزه حمل و نقل، در حال حاضر سهم اتوبوس در حمل و نقل شهری حدود ۸ درصد است و به دنبال این هستیم که سهم اتوبوس را در حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم.

وی گفت: در ماه‌های اخیر با تغییر نگرش‌ها و نوسازی و بازسازی ناوگان بسترسازی برای افزایش اقبال شهروندان به اتوبوسرانی آغاز شده است.

نیک با تاکید بر تغییر خطوط اتوبوس‌رانی از قطری به شعاعی با استفاده از تخصص علمی و تجربی بیان کرد: خطوط قطری مسائل مختلفی را برای شهر ایجاد کرده بود و امروز با اجرای طرح شعاعی شرایط بهتری در حمل و نقل عمومی اتفاق افتاده البته برخی خطوط قطری فعال نیز به کار خود ادامه داده‌اند.

وی با اشاره به تعویض کارت‌های اتوبوس قدیمی بیان کرد: ۱۱۲ هزار کارت از دست مردم جمع‌آوری شد و در حال حاضر قم‌کارت با زیرساختی کاملا در اختیار شهرداری به دست مردم رسیده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به برنامه نصب دوربین‌های مداربسته در ناوگان اتوبوسرانی بیان کرد: اجرای سیستم هوشمندسازی خطوط و ایستگاه‌ها و ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار سازمان است و به دنبال این هستیم که زمان‌بندی دقیقی در زمینه خدمات رسانی به مردم داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به واگذاری کلیه امور مرتبط با تاکسی‌داران به دفاتر پیشخوان دولت اظهار کرد: در گذشته در خدمات رسانی به تاکسی‌داران مشکل داشتیم که با واگذاری این خدمت به دفاتر پیشخوان شرایط بهتر شده است.

نیک با اشاره به تجهیز ۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی شهری به سامانه بارکدخوان گفت: زیرساخت این سیستم در اختیار شهرداری است و بهترین روش آنلاین پرداخت کرایه تاکسی است.

وی وجود ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده از کل ۵ هزار و ۷۰۰ تاکسی در سطح شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال‌های اخیر کاری در زمینه نوسازی این تاکسی‌ها صورت نگرفته که باید در سطح کشور بسترسازی برای آن صورت گیرد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/