کد خبر ۱۰۱۶۹۵ ۲۰۴ بازدید انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۹

تشکیل کمیته‌ ۷ نفره برای انتخاب شهردار قم

سخنگوی کمیته انتخاب شهردار ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم گفت: طی دو‌ هفته‌ اخیر، کمیته‌ای هفت‌ نفره با انتخاب اکثریت اعضای منتخب ۱۳ نفره برای انتخاب شهردار تشکیل شده و روند انتخاب شهردار در حال بررسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مصطفی ملایی مخبر کمیته انتخاب شهردار ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم خبر داد: طی دو‌ هفته‌ی اخیر، کمیته‌ای هفت‌ نفره با انتخاب اکثریت اعضای منتخب ۱۳ نفره برای انتخاب شهردار تشکیل شده و روند انتخاب شهردار در حال بررسی می باشد.

مخبر کمیته انتخاب شهردار با بیان اینکه این کمیته ۷ نفره که با رای اکثریت اعضای ۱۳ نفره انتخاب شده اند؛ تصریح کرد: آقایان اسلامی، محرری، مسگری، ملایی، استقامت، دهناد و خانم آمره اعضای کمیته انتخاب شهردار در ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم را تشکیل می دهند و آقای اسلامی به عنوان رئیس و خانم آمره و آقای دهناد به عنوان دبیران کمیته با رأی اکثریت کمیته انتخاب شدند.

مصطفی ملایی با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه متوالی تشکیل شده است افزود: وظیفه‌ی این کمیته تعیین شاخص‌‌ها جهت ارزیابی گزینه‌های تصدی سمت شهردار و انجام ارزیابی گزینه‌های مطرح‌ شده و تطبیق هر یک با این شاخص‌هاست.

وی شاخصه های تعیین شده جهت انتخاب شهردار را به ترتیب ذیل عنوان کرد:
۱_ دارای اندیشه و عمل انقلابی با روحیه‌ی جهادی
۲- داشتن سابقه و تجربه‌ی مدیریتی موفق و آشنایی کلی با قوانین، ساختارها، فرآیندهای مدیریت شهری و شناخت شهر مقدس قم
۳-داشتن دانش و تجربه‌ی اقتصادی و توانمندی در تأمین منابع مالی شهر و رویکرد جذب سرمایه
۴- دارا بودن رویکرد تحولی و جوانگرا و داشتن نگاه علمی و برنامه محور با رویکرد توسعه‌ای و راهبردی
۵- داشتن رویکرد فسادستیزی، نگاه فرهنگی- اجتماعی و آگاهی از جایگاه بین‌المللی شهر مقدس قم
۶-قدرت مذاکره و تعامل با مجلس شورای اسلامی، دولت، مراکز حوزوی و سایر نهادها
۷-داشتن مهارت مدیریت، کادرسازی و توان بکارگیری مدیران بومی و نخبگان جوان و رویکرد سلامت و تحول اداری
۸- داشتن هماهنگی و همسویی با راهبردها و سیاست‌های شورای اسلامی شهر و متعهد به اجرای برنامه‌های عملیاتی ۵ ساله‌ی مصوب

سخنگو کمیته انتخاب شهردار ادامه داد : از گزینه‌های نهایی، جهت آشنایی با برنامه‌ها و استماع نظرات و اولویت‌ها در زمینه‌ی مدیریت شهری، دعوت و ضمن مصاحبه با افراد ، نتایج به منتخبین شورا اعلام و در نهایت اعضای ۱۳ نفره ضمن بررسی عملکرد شهردار فعلی آقای سقاییان نژاد، انتخاب شهردار را با رای‌گیری کلیه اعضاء در صحن علنی انجام خواهند داد.

تاکنون رزومه ۲۱ نفر برای تصدی شهرداری قم در جلسات مطرح و عملکرد شهردار فعلی نیز در کنار گزینه های دیگر در حال بررسی می باشد. این کمیته از نخبگان و متخصصان در حوزه مدیریت شهری دعوت می کند در انتخاب شهردار مشارکت کنند تا مدیریت شهری کارآمد، توانمند و علاقه‌مند به سامان بخشی امور تشکیل گردد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/