کد خبر ۱۰۱۷۱۱ ۵۷ بازدید انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۶

تمهیدات مسجد مقدس جمکران برای روز عرفه و عید قربان

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: مراسم قرائت دعای عرفه از شبکه چهارم سیما به صورت زنده پخش می شود، ولی با توجه به گرمای شدید هوا تهمیدات لازم برای زائرانی که به مسجد مشرف می شوند نیز تدارک دیده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از ایسنا، ابراهیم صدوقی ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه امامت و ولایت، با اشاره به برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه و نماز عید سعید قربان در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا اعتاب مقدس نشان دادند که بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را داشتند. 
وی با اشاره به اینکه طیف متدینینی که مخاطب اعتاب مقدس هستند رعایت پروتکل های بهداشتی را وظیفه شرعی خودشان می دانند، ابراز کرد: خادمان مسجد مقدس جمکران اقدامات خوبی در خصوص اجرای دستورالعمل های بهداشتی انجام دادند.
معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه مراسم قرائت دعای عرفه از شبکه چهارم سیما و صفحات این مکان مقدس در فضای مجازی به صورت زنده پخش می شود، گفت: با توجه به گرمای شدید هوا و ساعت برگزاری مراسم، تهمیدات لازم برای زائرانی که به مسجد مشرف می شوند نیز تدارک دیده شده است.
صدوقی افزود: صحن جامع مهدوی و تمام شبستان هایی که فعالیت های عمرانی در آن انجام می شود، برای این مراسم موقتاً مفروش شده تا از تجمع زائران جلوگیری کنیم و فضای مناسب برای  رعایت فاصله گذاری فیزیکی را داشته باشیم.
وی با اشاره به توزیع بیش از یک صد هزار ماسک بین زائران از ابتدای سال تاکنون، ابراز کرد: خادمان سلامت مسجد مقدس جمکران در صحن ها و شبستان های مسجد حضور دارند و در صورت نیاز ماسک و تذکرات لازم را به زائران خواهند داد. 
معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران از تامین ۱۵ هزار بطری آب معدنی خنک برای توزیع میان زائران با استفاده از ظرفیت بانیان و خیرین خبر داد و گفت: زائران این مکان مقدس می بایست لوازم عبادی مانند مهر، تسبیح، کتاب دعا را همراه خود داشته باشند.  
صدوقی با بیان اینکه روز عید قربان مانندسال های گذشته کشتارگاه مسجد مقدس جمکران اماده خدمت رسانی برای فروش دام و ذبح بهداشتی آن می باشد، خاطرنشا کرد: افرادی که می خواهند در طرح قربانی برای سلامتی امام زمان (عج) سهیم باشند می توانند با شماره تلفن ۳۷۲۵۴۷۰۰ با پیش شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/