کد خبر ۱۰۱۷۲۵ ۶۲ بازدید انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۷

از لزوم ارائه هماهنگ آمار کرونا تا اولویت واکسیناسیون بازرسان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اهمیت هماهنگی مسؤولان استانی در ارائه آمار استان بیان داشت: این مسئله در موضوع مبارزه با کرونا نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از خبرگزاری فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این نشست که به ریاست استاندار قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت هماهنگی مسؤولان استانی در ارائه آمار استان بیان داشت: این مسئله در موضوع مبارزه با کرونا نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

مهرداد غضنفری همچنین خاطر نشان کرد: در این روزها بعضا شاهد ارائه چند نمونه آمار در زمینه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان هستیم، در حالی که شایسته است تا اینگونه آمارها به صورت هماهنگ مطرح و عنوان شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در عین حال تصریح کرد: باید توجه داشت که آمار هماهنگ و یکسان سبب جلوگیری از بازتاب منفی در افکار عمومی خواهد شد.

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این نشست به برگزاری نشست های مشترک سازمان صمت و مرکز بهداشت استان توجه داد و گفت: گزارش های بازرسان سازمان صمت استان از رعایت حدود ۸۰ درصدی شیوه نامه های بهداشتی در بین صنعتگران استان حکایت دارد.

محمود سیجانی اضافه کرد: خوشبختانه تجربه به دست آمده از مبارزه با بیماری کرونا نشان داد که اصناف و مشاغل پرخطر و دارای تجمع زیاد مانند پاساژها و بازارهای سرپوشیده، استخرهای سرپوشیده، اماکن ورزشی و تفریحی سرپوشیده، سالن های سینما و تئاتر، تالارهای پذیرایی و مانند آن، نیازمند شمول حداکثری محدودیت ها هستند و از این رو برخی دیگر از مشاغل مندرج در گروه های مختلف شغلی می توانند با رعایت شیوه نامه ها به فعالیت خود بازگردند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی بیش از حد برخی مشاغل سبب فعالیت زیرزمینی آنان شده است خاطرنشان کرد: بدیهی است در کنار حفظ سلامت مردم باید به معیشت آنان هم توجه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین در پایان سخنان خود خواستار اولویت دادن به واکسیناسیون بازرسان اصناف و صمت به عنوان گروه های در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری کرونا شد.

و اما نائب رئیس اتاق اصناف استان نیز در این نشست به ۳۳۶ بازرسی انجام شده در هفته اخیر توسط بازرسان این اتاق توجه داد و اذعان کرد: این بازرسی ها، ارسال ۳۵ پرونده را به تعزیرات حکومتی به دنبال داشته است.

بیت الله کریمی همچنین به برخی اعتراضات اخیر تالارهای پذیرایی و افراد شاغل در پاساژها اشاره و اضافه کرد: با توجه به تعطیلی طولانی مدت تالارهای پذیرایی و مدت زمان کوتاه باقیمانده تا ماه محرّم، اعتراضاتی از سوی برخی صاحبان تالارهای پذیرایی در استان به اتاق اصناف رسیده که تلاش شده تا اقناع لازم در این باره صورت گیرد.

وی افزود: البته شایسته است تا درباره جبران خسارت های تالارهای پذیرایی به دلیل تعطیلی طولانی مدت آن ها هم تدبیری اندیشیده شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/