کد خبر ۱۰۱۷۳۳ ۷۵ بازدید انتشار : ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۵۶

پیگیری احداث نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی در قم

بهرام سرمست در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان به رشد ۴۳ درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی قم در بخش تولیدی و در سه ماه نخست سال جاری توجه داد و آن را رضایت بخش دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از خبرگزاری فارس، بهرام سرمست در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان به رشد ۴۳ درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی قم در بخش تولیدی و در سه ماه نخست سال جاری توجه داد و آن را رضایت بخش دانست.

وی همچنین به تفاهم نامه استانداری قم و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای احداث کارخانه تولید چادر مشکی در قم اشاره کرد و افزود: این پروژه علاوه بر مزیت های اقتصادی مختلف، دارای مزیت های فرهنگی هم هست، ضمن آن که با بهره برداری از آن، ۴۵۰ اشتغال مستقیم و حدود ۳ برابر آن ظرفیت اشتغال غیرمستقیم در استان به وجود خواهد آمد.

استاندار قم با تأکید بر اهمیت توجه بیشتر به پیشرفت پروژه های حوزه معدن در استان ادامه داد: احیای ۲۰ محدوده معدنی غیرفعال به همراه ایجاد ارزش افزوده از معدن منگنز از اولویت های مهم عرصه اقتصاد مقاومتی در استان است.

وی روند اجرا و بهره برداری از ۸ پروژه اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: لازم است تا مسؤولان اقتصادی استان نسبت به جذب تسهیلات مالی اهتمام بیشتری به خرج دهند.

سرمست در عین حال اضافه کرد: احداث شهرک های گلخانه ای یکی از اهدافی است که مدیریت استان با جدیت آن را دنبال می کند، بویژه آن که امکان احداث این شهرک ها در قم فراهم است و می تواند به یک مزیت رقابتی برای قم تبدیل شود.

استاندار قم با اشاره به پروژه احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در محدوده اراضی دریاچه حوض سلطان اظهار کرد: تعداد زیاد روزهای آفتابی در این استان باید تبدیل به ارزش افزوده و پیشران اقتصادی برای قم شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از تحقق برنامه زمان بندی پیش بینی شده برای پروژه های اقتصاد مقاومتی استان قم در بخش صنعت و تولید اذعان کرد: یکی از ضرورت ها در این عرصه، جبران عقب ماندگی دستگاه های اجرایی در بخش پروژه های زیربنایی و عمرانی است که باید توسط مدیران دستگاه های استان پیگیری شود.

استاندار قم همچنین یادآور شد: دستگاه های اجرایی باید تا پایان شهریور ماه سال جاری عقب ماندگی های کنونی خود را در احداث و بهره برداری از پروژه های اقتصاد مقاومتی جبران کنند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/