کد خبر ۱۰۱۹۲۹ ۲۳۶ بازدید انتشار : ۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۶
در گفت‌وگو با قم‌نا مطرح شد:

طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ با مشارکت ۸۰ کتاب‌فروشی در قم آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اعلام آغاز هجدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها در شهر قم همزمان با سراسر کشور اظهار داشت: کتاب‌‌ها در این طرح با تخفیف ۲۰ درصدی عرضه می‌شوند و سقف مجاز خرید در «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» به مبلغ ۳۰۰ هزارتومان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) با اعلام آغاز هجدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها در شهر قم، همزمان با سراسر کشور اظهار داشت: این طرح به مدت یک هفته از شنبه ۹ مرداد تا پایان روز ۱۵ مرداد و با عنوان «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» برگزار می‌شود.

سیدموسی حسینی کاشانی با اشاره به این‌که اجرای این طرح با افزایش ۵۰ درصدی اعتبار همراه است؛ خاطرنشان کرد: بر همین اساس نیز کتاب‌‌ها در این طرح با تخفیف ۲۰ درصدی عرضه می‌شوند و سقف مجاز خرید برای هر خریدار که در طرح پیشین ۲۰۰ هزارتومان بود، در «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» به مبلغ ۳۰۰ هزارتومان افزایش می‌یابد.

وی افزود: کتابهای عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتابهایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند؛ مشمول طرح‌ نمی‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این‌که ۸۰ کتاب‌فروشی از قم در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ حضور دارند؛ تصریح کرد: در مجموع ۹۲۸ کتاب‌فروشی از سراسر کشور در این طرح ثبت نام کرده‌اند که پس از تهران، اصفهان و مشهد، قم در رتبه چهارم بیشترین مشارکت کتابفروشی‌ها در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ قرار دارد.

حسینی کاشانی با اشاره به این‌که در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ امکان ثبت خریدهای غیرحضوری نیز فراهم است؛ گفت: علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی می‌توانند برای اطلاع از کتابفروشی‌های فعال عضو این طرح، به درگاه اینترنتی tarh.ketab.ir مراجعه کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/