کد خبر ۱۰۱۹۳۵ ۱۰۵ بازدید انتشار : ۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۸
امیرآبادی فراهانی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی:

در شورای هماهنگی، تنها یک حق رای دارم/ ضعف اطلاع رسانی پیرامون شفافیت در شورای اصولگرایان را می‌پذیریم

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که با حضور امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و با محوریت جمعی از تشکل‌های عدالتخواه دانشگاههای قم برگزار شد؛ آقای امیرآبادی و دیگر مدعوین به سوالات و شبهات دانشجویان پیرامون مسائل سیاسی، عملکرد انتخاباتی اشخاص و شورای هماهنگی اصولگرایان قم و همچنین شفافیت مالی برخی اعضای این شورا پاسخ دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی عصر جمعه هشتم مرداد ماه با حضور امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حاج حسین خلج و علی آقا محمدی از اعضای مرکزی شورای هماهنگی اصولگرایان قم برگزار شد.

در این جلسه که با محوریت جمعی از تشکل‌های عدالتخواه دانشگاههای قم برگزار شد؛ آقای امیرآبادی و دیگر مدعوین به سوالات و شبهات دانشجویان پیرامون مسائل سیاسی، عملکرد انتخاباتی اشخاص و شورای هماهنگی اصولگرایان قم و همچنین شفافیت مالی برخی اعضای این شورا پاسخ دادند.

در این جلسه امیرآبادی فراهانی در پاسخ به سوالی درخصوص قضایای املاک برخی املاکی خریداری شده در خیابان جمهوری اظهار داشت: این مسئله از سال 1390 به طور منظم توسط رقبای انتخاباتی بنده در حال تکرار است؛ این در حالی است تمام ابعاد این قضیه توسط شورای نگهبان بررسی شده و آنچه که از گزارشات برخی آقایان به دست آمده، خلاف واقع است.

نماینده مردم قم با بیان این که در سال 1375 در طرح تقصیلی قم مصوب می‌ شود که یک خیابان از میدان امام حسین تا بلوار امین، مشخصا بین خیابان 20 متری مالک اشتر و خیابان جمهوری ایجاد شود؛ تصریح کرد: بنده که در سال 86 که به شورای شهر قم ورود پیدا کردم؛ این موضوع را پیگیری در دست کار قرار گرفت و پیگیری کردیم که این اتفاق بیوفتد. پیش از این تاریخ برادرزاده بنده به اتفاق یکی دیگر از اقوام ما تعدادی از این زمین ها را واقع در بر 45 متری خریداری می کنند و اینها پولی که داده اند برای این بوده است و از قبل از ایجاد پل (جمهوری) بوده است.

وی تاکید کرد: بنده که به شورای شهر رفتم پیگیری کردیم که این 45 متری باز شود؛ چون ترافیک خیابان نیروگاه سنگین بود و برای کاهش بار ترافیک ضرورت داشت که این مسیر باز شود. ابتدا قرار بود که یک پل کابلی زده شود که آن پل کابلی باعث می شد که پایه نداشته باشد و نهایتا هزینه های زیاد و گران قیمت آن باعث شد این طرح اجرایی نشود.

امیرآبادی افزود: بعد از این که پل پایه ای احداث شد؛ تمام زمین های اقوام ما زیر این پل واقع شد. سوال بنده این است آن زمینی که می افتد زیر یا کنار پل، ارزش این زمین ها از بین می رود یا افزایش پیدا می کند؟ این اتفاق در خیابان امینی بیات نیز رخ داد که اصناف کنار این پل نیز از اقوام ما هستند. الان بروید ببینید منازل و مغازه های این پل چقدر می ارزد! منزلی که اگر متری 5 میلیون بود الان یک میلیون هم نمی ارزد چون در کنار یک خیابان 5 متری است!

نماینده مردم قم با بیان این که سه دوره است که ما این مسئله را داریم را داریم؛ ابراز داشت: اخوی بنده از سال 1361 املاک داشته است و سال 1386 وقتی بنده به شورای شهر ورود پیدا کردم؛ به علت این که حرف و حدیثی پیش نیاید؛ پروانه‌اش را باطل کرد.

وی همچنین در ادامه اظهارات خود در پاسخ به شبهات مطرح شده پیرامون حق رای در شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم بیان داشت: من عضو شورای هماهنگی اصولگرایان قم هستم و تنها حق یک رای دارم. شورای هماهنگی اصولگرایان بر اساس اساسنامه ای که دارد متشکل از احزاب اصولگرا است و همه آنها شناسنامه دار بوده و پشتوانه مردمی دارند.

امیرآبادی با بیان این که عضویت بنده در شورای هماهنگی اصولگرایان قم از طرف جمعیت جانبازان کشور است؛ توضیح داد: پیش از انتخابات شورای شهر قم، بنا شد تا هفت نفر در قالب کمیته ای مسئول بررسی صلاحیت کاندیداها برای عضویت در لیست انتخاباتی شورای هماهنگی شوند. اما آیا این که حضور بنده به عنوان عضو هیئت نظارت انتخابات در شورای هماهنگی اصولگرایان قانونی است خیر، جا دارد که بگویم قطعا قانونی است و این در مفاد اساسنامه هیئت نظارت استان نیز تعریف شده است.

نماینده مردم قم با بیان این که بنده به قانون اشراف دارم؛ گفت: من عضو هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری نیز بودم اما زمانی که می خواستم برای ستاد آیت الله رئیسی فعالیت کنم؛ قبلش از این هیئت نظارت استعفا دادم. آن جا نیز این شایعه شد که من می خواهم برای انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم که این موضوع خلاف واقع بود.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان این که در بررسی صلاحیت ها می شود انتخابات را مهندسی کرد؛ تاکید کرد: بنده سه دوره رئیس هیئت نظارت بر انتخابات بوده ام؛ اولا در طول این سه دوره از اصلاح طلبِ اصلاح طلب تا اصولگرای اصولگرا را تایید صلاحیت کرده ایم. حتی کسی که چهار دوره علیه بنده فعالیت کرده است و بدترین دشنام ها را در فضای مجازی به من روانه کرده است؛ در انتخابات تایید صلاحیت شد.

امیرآبادی افزود: من ده سال است که نماینده ام ولی تا به حال حتی یک شکایت هم علیه کسی مطرح نکرده ام. تنها یک شکایت به خاطر توهین روزنامه شاخه سبز به مردم نیروگاه بوده که آن هم بنده شکایت را مطرح نکردم و صرفا با این شکایت همراه شدم.

وی همچنین تاکید کرد: ما از نقدهایی که به شورای هماهنگی اصولگرایان وارد می‌شود؛ استقبال می‌کنیم و یکی از ضعف‌هایی که این شورا دارد؛ ضعف در اطلاع رسانی پیرامون شفافیت است.

نماینده مردم قم در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان پیرامون انتخابات اظهار داشت: قطعا مقبولیت و رای آوری لازم است و اما شرط لازم نیست و در کنار آن تخصص و کارآمدی نیز از ضروریات است و این گونه نبوده است که کسی صرف فرض مقبولیت در لیست های انتخاباتی شورای هماهنگی گنجانده شود.

وی در پاسخ به سوالی یکی دیگر از دانشجویان خاطرنشان کرد: دفتر ما محل مراجعه مردم است و حل مشکلات مردم برای ما مهم است. حالا هرچه می خواهند پشت سر ما بگویند. این که امیرآبادی پوپولیست است و به مناطق محروم می رود و ... برای من مهم نیست. بنده در همین ایام کرونایی و روز تعطیل آمده ام اینجا و برای حل مشکلات مردم با رئیس نظام وظیفه کشور جلسه گذاشته ام.

امیرآبادی با تاکید بر این که من برای گره گشایی از مشکلات مردم به تمام بانک های کشور نامه می دهم و هیچ ابایی از این کار ندارم؛ تصریح کرد: اما همواره شش ماه مانده به انتخابات، این گونه نامه نگاری‌های را تعطیل کرده ام تا هیچ شائبه ای پیرامون فعالیت های بنده ایجاد نشود. درخصوص نامه نگاری با بانک ها نیز شاید مردم در بحث ضامن و اینها اذیت شوند ولی بحث نامه نگاری برای وام صوری و بیهوده نیست. ما پس از نامه نگاری نیز پیگیر موضوع هستیم که آیا این نامه به نتیجه رسیده است یا خیر! بسیاری از مردم می گویند همین که پیگیر هستید که آیا مشکل ما به نتیجه رسیده است کافی است.

نماینده مردم قم افزود: ما همواره این مسائل را پیگیری می کنیم و عدالتخواهی و انقلابی بودن این است و این اعمال است که مردم را به نظام اسلامی خوشبین می کند. این که امیرآبادی سه دوره رای آورده است مرهون این چیزهاست و الا مردم الکی شخصی را سه دوره به عنوان نماینده خود انتخاب نمی کنند. بگذار بگویند فلانی پوپولیست است.

وی با بیان این که بنده هیچ بانکی من حساب اعتباری ندارم؛ بیان داشت: بنده تنها منزلی که در جواد الائمه داشتم فروختم و دو میلیارد تومان یک زمین خریدم که به درخواست آقای کعبی به حسینیه و مسجد اختصاص دادم و بعدتر پول این زمین را از ایشان دریافت کردم. یک واحد آپارتمانی نیز در محله سوهانک داشتم که آن را به فروش گذاشته ام و لیست اموالم را به قوه قضاییه نیز اعلام کرده ام.

در بخشی از این نشست نیز حاج حسین خلج با تاکید که شورای هماهنگی اصولگرایان قم حائز یک میثاق نامه است؛ یادآور شد: میثاق نامه ای که ما می نویسیم برای افرادی که به عنوان نامزد پیش ما می آیند و در مصاحبه اگر امتیازات لازم را آوردند؛ باید این میثاق نامه را امضا کنند.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان قم افزود: این میثاق نامه به این معنی نیست که از نامزدهای انتخاباتی انتظارات نا به جایی داشته باشیم. از جمله مفاد این میثاق نامه این است که فرد نامزد اگر رای آورد باید چهارسال کامل نماینده مردم باشد و انصراف ندهد و اگر به شما پیشنهاد پستی داده شد نباید آن را بپذیرید. کما این که در دوره قبلی 21 نفر عضو شورای شهر بودند که  7 نفر آنها در شهرهای مختلف برای مجلس نامزد شدند که این خلاف رای‌ است که مردم به آنها داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با این حال شورای هماهنگی در این بین یک تبصره وارد دانسته است که اگر کسی بر این پیشنهادش مصر بود؛ خواسته اش را در جلسات شورای هماهنگی مطرح کند و اگر تشخیص شورای هماهنگی بر این بود که در جای دیگری می تواند موثر واقع شود؛ این موضوع مورد بررسی قرار می ‌گیرد و باید رای دوسوم اعضای شورای هماهنگی اصولگرایان را از آن خود کند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/