کد خبر ۱۰۲۰۸۹ ۱۰۹ بازدید انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۸

کاهش رعایت پروتکل ها نگران کننده است

بهرام سرمست بیان داشت: همچنان از مردم تقاضا داریم تا با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی، یاریگر کادر بهداشت و درمان در موضوع مبارزه با کرونا باشند، ضمن آن که دستگاه های مختلف مسؤول نیز باید تشدید نظارت ها را بر اساس رنگ بندی کرونایی و وضعیت خاص استان در دستور کار خود داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)  به نقل از خبرگزاری فارس، بهرام سرمست در حاشیه نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا و در گفت و گو با خبرنگارن به اشاره به ضرورت حساس بودن اقشار مختلف مردم در برابر عادی انگاری از سوی برخی افراد بیان داشت: همچنان از مردم تقاضا داریم تا با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی، یاریگر کادر بهداشت و درمان در موضوع مبارزه با کرونا باشند، ضمن آن که دستگاه های مختلف مسؤول نیز باید تشدید نظارت ها را بر اساس رنگ بندی کرونایی و وضعیت خاص استان در دستور کار خود داشته باشند.

وی افزود: یکی از سیاست های محوری این روزها، توسعه واکسیناسیون علیه این بیماری است و به همین دلیل، چند مرکز جدید تجمیعی واکسیناسیون در هفته جاری در استان افتتاح شده است.

استاندار قم ادامه داد: در عین حال، دانشگاه علوم پزشکی استان مکلف است تا پایان هفته آینده، تعداد مراکز واکسیناسیون را در استان به ۲۰ مرکز برساند که البته تحقق این امر مستلزم همراهی و تعامل همه نهادهای استانی با دانشگاه علوم پزشکی استان است.

وی خاطر نشان کرد: از مردم، صدا و سیما و شورای اطلاع رسانی استان نیز انتظار داریم تا تشویق حداکثری مردم را به انجام واکسیناسیون در دستور کار داشته باشند.

سرمست سپس یادآور شد: مدیریت استان همچنان پیگیر توسعه سنین واکسیناسیون در استان است، ضمن آن که دانشگاه علوم پزشکی استان هم باید با توجه به استقبال بیشتر مردم قم از واکسن ایرانی برکت، پیگیری های لازم را برای تخصیص کافی این واکسن به استان انجام دهد.

وی گفت: بر این اساس، کوچک ترین خللی در رعایت پروتکل های بهداشتی و توسعه حداکثری واکسیناسیون در استان پذیرفته نیست.

استاندار قم همچنین به برخی مصوبات اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه داد و بیان داشت: تمدید مهلت ثبت نام و معرفی برای استفاده از تسهیلات کرونایی مربوط به اقشار آسیب دیده از کرونا در کنار إمهال پرداخت اقساط از جمله این مصوبات است

وی در عین حال افزود: یکی دیگر از مصوبات اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا به قشر دانش آموز اختصاص دارد، با این توضیح که این عزیزان بر اساس تشخیص کمیته ای خاص و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح می توانند شش ماه بیشتر از مهلت قانونی، از معافیت تحصیلی برای شرکت در آزمون های مربوط به خود استفاده کنند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/