کد خبر ۱۰۳۱۶۸ ۱۲۴ بازدید انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۳

تیم «شهدا» نماینده قم در لیگ برتر کشتی شد

از دهه ۱۳۹۰ که مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، قم به عنوان یکی از استان‌های موفق و شاخص این رشته همواره یک پای ثابت رقابت‌های لیگ است، لیگی که سال به سال با کیفیت بیشتر و بالاتر برگزار می‌شود و حتی کشتی‌گیران خارجی را جذب خود کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، از دهه ۱۳۹۰ که مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، قم به عنوان یکی از استان‌های موفق و شاخص این رشته همواره یک پای ثابت رقابت‌های لیگ است، لیگی که سال به سال با کیفیت بیشتر و بالاتر برگزار می‌شود و حتی کشتی‌گیران خارجی را جذب خود کرده است.

کشتی‌گیران قم در این سال‌ها در ترکیب تیم‌هایی نظیر صبای قم، هیات کشتی قم و شهدای مدافع حرم قم در لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های ایران حضور یافته‌اند، لیگی که بهترین‌های ایران در آن حضور دارند و تیم برتر آن نماینده ایران در پیکارهای جام باشگاه‌های جهان خواهد شد.

امسال نیز مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور با عنوان جام یادگار امام (ره) برگزار می‌شود، لیگی که تا کنون 21 تیم برای حضور در آن اعلام کرده‌اند و سازمان لیگ فدراسیون به باشگاه‌های متقاضی اعلام کرده نسبت به ثبت‌نام و عقد قرارداد با کشتی‌گیران خود اقدام کنند.

در حالی که قم در مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور نماینده‌ای ندارد، تا کنون در کشتی آزاد تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی، فولادین ذوب آمل، ستارگان ساری، هیات خراسان‌جنوبی، جوانان البرز، هیات لرستان، پاس مازندران، هیات آذربایجان‌شرقی، مدافعان سلامت و نماینده مرکزی اعلام حضور کرده‌اند.

در مسابقات فصل ۱۴۰۰ لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور نیز علاوه بر تیم شهدای قم، تیم‌های سینا صنعت ایذه، دانشگاه آزاد اسلامی، فولادین ذوب آمل، رعد پدافند ارتش، آریو برزن بهبهان، خراسان‌جنوبی، جوانان البرز، لرستان، سنندج و رضا پویش تهران رقابت خواهند کرد.

در شرایطی که تا کنون برخی تیم‌ها برای ثبت قرارداد کشتی گیران خود اقدام کرده‌اند و با توجه به اینکه قرعه کشی رقابت‌ها اواخر شهریور برگزار و مسابقات از دهه پایانی مهر آغاز خواهد شد، باید منتظر ماند و دید با صلاحدید محمدهادی علیایی رئیس هیات کشتی قم، تیم شهدای قم با چه ترکیب در لیگ برتر حضور می‌یابد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/