کد خبر ۱۰۳۱۷۹ ۸۲ بازدید انتشار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۷

جهاددانشگاهی قم آماده حضور فعال در عرصه خدمت رسانی به نابینایان

در نشستی با حضور مدیر مؤسسه نابینایان جلوه امید استان قم و سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم قم در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برگزار شد، ظرفیت های همکاری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایسنا، علی حسینی سرپرست معاونت آموزش این واحد در این نشست با اشاره به آمادگی همکاری جهاد دانشگاهی در توانمندسازی جامعه هدف مؤسسه نابینایان جلوه امید استان قم گفت: با توجه به دوره های کاربردی و پکیج های متنوع و کاربردی طراحی شده در جهاد دانشگاهی امکان بهره مندی اعضای این مؤسسه با عقد تفاهم نامه وجود دارد.

وی افزود: باتوجه به برنامه های متنوعی که در حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی قم برگزار می شود امکان استفاده اعضای مؤسسه نیز از این برنامه ها وجود دارد و این ظرفیت را می توانیم با مؤسسه به اشتراک بگذاریم.

حسینی ادامه داد: همچنین علاوه بر توانمندی های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش های مهارتی، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی در 31 استان در حال اجرا و پیگیری است و این ظرفیت در خصوص فعالیت های مشترک نیز می تواند جهت همکاری با مؤسسه مدنظر قرار بگیرد.

 یاسر شریفی مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در استان قم نیز در این نشست گفت: در خصوص جامعه هدف مؤسسه نابینایان جلوه امید می بایست ارزیابی دقیقی از مهارت های اعضا انجام شود تا مهارت های کوتاه مدت، کاربردی و اشتغال‌زا برای این افراد در نظر گرفته شود و زمینه همکاری در حوزه توانمندسازی های اقتصادی و برگزاری دوره ها و کارگاه های شغل محور ویژه اعضای این موسسه مطابق با شرایط طرح طراحی و اجرا شود.

دکتر باقری مدیر مؤسسه جلوه امید استان قم نیز در این دیدار گفت: تاکنون بی مهری های زیادی در حق این مؤسسه و اعضای آن صورت گرفته و این قشر جامعه مورد بی توجهی مسئولین قرار گرفته اند و با توجه به توانمندی هایی که قشر نابینایان دارند می توانند دستاوردها و فرصت های مناسبی برای خود و خانواده‌شان ایجاد کنند و به دست بیاورند.

وی افزود: آگاه سازی مسئولین ومردم و ارگان های دولتی از توانمندی ها و نیازهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی نابینایان و کم بینایان استان قم و ارائه خدمات فرهنگی توانمندسازی و مددکاری و مشاوره ای به جامعه هدف از ماموریت ها و فعالیت های این مؤسسه است.

باقری در پایان عنوان کرد: باتوجه به اینکه این قشر جامعه از نظر معیشتی مشکلاتی دارند نیازمند مهارت آموزی و توانمندسازی آنان هستیم و بسیار علاقه مندیم با توجه به پیشینه جهاد دانشگاهی قم در حوزه آموزش و توانمندسازی از این ظرفیت ارزشمند در استان استفاده کنیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/