کد خبر ۱۰۳۱۸۷ ۱۰۶ بازدید انتشار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم تاکید کرد؛  

طرح جهش تولید مسکن در دستور کار دولت سیزدهم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه طرح مسکن اقدام ملی در دولت جدید متوقف نمی‌شود، گفت: طرح جهش تولید مسکن نیز در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)  به نقل از خبرگزاری مهر، حسن صبوری صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه واحدهای مسکونی طرح مسکن اقدام ملی تا آخرین واحد احداث و در موعد مقرر تحویل متقاضیان می‌شود، گفت: طرح مسکن اقدام ملی در دولت جدید متوقف نمی‌شود و تمام تعهدات استان در موعد اعلام شده و در فرآیند زمانی ۲ تا ۳ سال از شروع ساخت، با واریز به موقع آورده متقاضیان تحویل آنها خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه پروژه‌های مسکن اقدام ملی قم به مرور زمان به این طرح اضافه شدند و به همین دلیل دارای پیشرفت فیزیکی متفاوتی هستند، افزود: هر پروژه حسابرسی خاص خود را دارد و آورده هیچ متقاضی در پروژه دیگر هزینه نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در طرح مسکن اقدام ملی، تأمین زمین رایگان برای تمامی طرح‌های دولتی که نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت است و تزریق وام ۲۵۰ میلیون تومانی که هم اکنون منتظر ابلاغ آن به استان‌ها هستیم از جمله اقدامات در راستای تسهیلات برای ثبت نام کنندگان است، ادامه داد: طرح جهش تولید مسکن در دولت سیزدهم طرح ریزی شده است و به محض ابلاغ به استان‌ها اجرایی خواهد شد.

صبوری با اشاره به اینکه بر اساس طرح جهش تولید مسکن، تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در مدت دو ماه تمامی اراضی خود در محدوده و حریم شهر را معرفی و در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار دهند، گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان نیز از جمله وزارت نیرو، وزارت فناوری اطلاعات، نفت و … باید پیش بینی‌های زیرساختی لازم را مد نظر قرار دهند و در راستای تأمین آن گام بردارند.

وی تخفیف ۵۰ درصدی هزینه صدور پروانه و ۳۰ درصدی خدمات نظام مهندسی و تأمین مصالح مورد نیاز توسط وزارت صمت را از دیگر اقدامات ابتدایی برای شروع این طرح دانست و افزود: الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان برای ساخت تعداد ۳۵ هزار واحد مسکونی به صورت جدی توسط استان در وزارت راه و شهرسازی نیز پیگیری می‌شود.

صبوری با بیان اینکه این اراضی پاسخگوی نیاز متقاضیان شهر قم از جمله ثبت نام شده‌های شهر جدید امیرکبیر، تفاهم نامه‌ها و ثبت نام‌های آینده خواهد بود، ادامه داد: وام کمک ودیعه مسکن مستاجرین نیز از سوی ستاد وزارت راه و شهرسازی ابلاغ و راهبری می‌شود و تاکنون تعداد ۶ هزار و ۲۳۰ متقاضی، وام ودیعه را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه جدیدی در کشور برای وام کمک ودیعه مسکن ابلاغ نشده است و بانک‌ها بر اساس اعتبارات باقیمانده از سال گذشته اقدام به پرداخت وام ودیعه کرده‌اند، گفت: در شهر قم با پرداخت این سهمیه، اعتباری برای پرداخت وام ودیعه مسکن مستاجرین وجود ندارد که این امر به وزارت راه و شهرسازی برای تأمین اعتبار جدید یا مسدود نمودن سامانه اعلام شده است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/