کد خبر ۱۰۳۱۹۱ ۱۰۷ بازدید انتشار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۶

شهر قم در سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) غرق در عزا و ماتم شد‌

شهر مقدس قم در سال روز شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) غرق در عزا وماتم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، هم‌زمان هفتم صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) دومین امام همام شهر مقدس قم غرق در ماتم و عزا شد.

بیرق‌های سیاه عزا، بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه (س) خیابان‌ها و میدان‌ها افراشته شده و هیئت‌های سینه‌زن و زنجیرزن سیاه‌پوش بر گرداگرد حرم کریمه اهل‌بیت(ع)، بر سر و سینه می‌زنند و بر مظلومیت آن حضرت اشک ماتم می‌ریزند.

از نخستین ساعات صبح امروز دسته‌های سینه‌زنی از نواحی مختلف شهر قم به سمت حرم مطهر فاطمه معصومه(س) حرکت کرده و سخنرانان و مداحان با خطابه و مدیحه‌سرایی گوشه‌ای از زندگی این امام همام را برای سوگواران بیان کردند.

هم‌اکنون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پذیرای گروه کثیری از زائران و شهروندان عزادار قم است که در قالب دسته‌های سینه‌زن زنجیرزن جهت عزاداری و عرض تسلیت به حضرت معصومه (س) وارد این حرم مطهر می‌شوند.

 دسته عزاداری هیئت‌های مذهبی قم ساعت 17/30 امروز از خیابان چهل و پنج متری عمار یاسر محله میدان میر به سمت حرم کریمه اهل بیت(ع) حرکت می‌کند.

مسجد مقدس جمکران نیز مملو از زائرانی است به این مکان مقدس آمدند تا با شرکت در مراسم سوگواری این مصیبت را به امام عصر(عج) تسلیت بگویند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/