کد خبر ۱۰۳۲۰۷ ۱۳۷ بازدید انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۰

اعزام 7 تکواندوکار قم به مسابقات آسیایی و جام بین‌المللی فجر

تکواندو استان قم که همچنان از میادین جهانی این رشته دلخوش به مدال طلای سیدمحمد رفیعی از پیکارهای قهرمانی آسیا در دهه ۱۳۸۰ است و نشان نقره رقابت‌های غرب آسیا توسط محمدرضا حیدری را نیز از دو دهه قبل در کارنامه دارد، این روزها نماینده‌های خود را برای دو رویداد معتبر آماده می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، تکواندو استان قم که همچنان از میادین جهانی این رشته دلخوش به مدال طلای سیدمحمد رفیعی از پیکارهای قهرمانی آسیا در دهه ۱۳۸۰ است و نشان نقره رقابت‌های غرب آسیا توسط محمدرضا حیدری را نیز از دو دهه قبل در کارنامه دارد، این روزها نماینده‌های خود را برای دو رویداد معتبر آماده می‌کند.

دهمین دوره مسابقات تکواندو جام باشگاه‌های آسیا، سی‌ و یکمین دوره پیکارهای بین‌المللی جام فجر و سومین دوره رقابت‌های قهرمانی آزاد آسیا سه میدان مهمی است که تکواندوکاران کشورمان در نخستین ماه از ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ پیش‌رو دارند و قمی‌ها نیز در دو میدان آن به مصاف حریفان خواهند رفت.

سه رویداد آسیایی و بین‌المللی تکواندو در روزهای ۲۱ تا ۲۸ مهر ماه به میزبانی کشورمان در تهران برگزار می‌شود و هفت تن از هوگوپوشان استان قم به نمایندگی از هیات تکواندو برای حضور در دو میدان یعنی رقابت‌های بین‌المللی جام فجر و پیکارهای قهرمانی آزاد آسیا ثبت‌نام کرده‌اند.

با توجه به پایان مهلت ثبت‌نام، تکواندوکاران استان قم در گروه پسران امیر محمد باقری در وزن اول، کیوان کاظمی در وزن سوم به همراه کامران کاظمی و ابوالفضل مولایی در وزن چهارم هستند، ضمن اینکه در گروه دختران زینب قنبری در وزن هشتم در رقابت‌های آزاد آسیا حضور پیدا می‌کند.

این در شرایطی است که قم دو نماینده در مسابقات بین‌المللی جام فجر نیز دارد و بر این اساس علی چهرقانی که سابقه حضور در مسابقات آسیایی نوجوانان را در کارنامه دارد در وزن دوم به میدان خواهد رفت، ضمن اینکه محمد صفایی دیگر تکواندوکار قم در وزن ششم ثبت‌نام جام فجر ثبت نام کرده است.

بلال سلیمانی که یکی از بهترین مربیان دو دهه اخیر تکواندو قم است و از مربیان سازنده این رشته به شمار می‌رود در گروه پسران هدایت نماینده‌های قم را انجام می‌دهد، ضمن اینکه مریم‌سادات محمودزاده‌حسینی در گروه دختران به عنوان مربی هوگوپوشان هیات تکواندو استان قم را همراهی می‌کند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/