کد خبر ۱۰۳۷۰۵ ۵۶۴ بازدید انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۷

گزینه های عجیب و غریب گروه های سیاسی برای استانداری قم!

در این بین اسامی عجیب و غریبی نیز شنیده می شود از فرماندار سابق یک شهرستان کوچک در یکی از استان های مجاور گرفته تا مشاور فلان وزیر در دولت قبل نیز دیده می شود. هرچند که به نظر می رسد این افراد بیشتر گزینه های درخواستی برخی سیاسیون می باشند تا نظر مسئولین امر در وزارت کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم(قم‌نا)، تعلل دولت سید ابراهیم رئیسی در انتخاب و معرفی استانداران موجی از لیست بندی ها و تلاش برای انتصاب افراد مختلف برای تصدی پست های دولتی را در استان ها به وجود آورده است.
به واسطه عدم معرفی استاندار در استان قم نیز این روزها شخصیت ها، گروه ها و احزاب سیاسی مختلفی از اصولگرا تا اصلاح طلب به دنبال ارتباط گیری با بدنه دولت و معرفی گزینه های مد نظر خود برای تصدی کرسی استانداری قم و سایر پست های دولتی هستند، اقدامی که موجب معرفی روزانه یک فرد جدید به عنوان کاندیدای استانداری قم شده است!
آش معرفی گزینه استانداری قم آنقدر شور شده است که حتی افرادی که سابقه مدیریت در سطح یک شهرستان هم ندارند، بتوانند خود را به عنوان گزینه استانداری قم در رسانه ها و شبکه های اجتماعی معرفی کنند و باید گفت که تلاش همیشگی احزاب و گروه های سیاسی برای کسب جایگاه های دولتی از یک طرف و از طرف دیگر ارتباط وسیع سیاسیون قم با دولت جدید موجب تشدید این امر شده است.
در این بین اسامی عجیب و غریبی نیز شنیده می شود از فرماندار سابق یک شهرستان کوچک در یکی از استان های مجاور گرفته تا مشاور فلان وزیر در دولت قبل نیز دیده می شود. هرچند که به نظر می رسد این افراد بیشتر گزینه های درخواستی برخی سیاسیون می باشند تا نظر مسئولین امر در وزارت کشور، اما این آشفتگی و طمع ورزی سیاسیون برای تصدی استانداری قم در شأن و جایگاه مهم ملی و ظرفیت های تمدنی بین المللی قم نمی باشد.
استان قم علاوه بر ابعاد مذهبی و فرهنگی از نظر اقتصادی نیز از اهمیت منحصربه‌فردی برخوردار است . از یک طرف به برکت بارگاه کریمه اهل‌بیت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و تعداد زیادی از مزارهای امام‌زاده‌ها ، یکی از قطب‌های اصلی گردشگری مذهبی است که سالانه پذیرای زائران بسیاری از نقاط مختلف ایران و سایر کشورها می باشد و سوی دیگر محور مواصلاتی 17 استان کشور است و شاهراه میان استان‌های جنوبی به استان‌های شمالی و استان‌های شرقی به استان‌های غربی کشور است و بدلیل قرارگرفتن در میان استان‌های صنعتی ایران همچون تهران، اراک و اصفهان از مزیت های بالقوه خوبی برخوردار است.