کد خبر ۱۰۳۸۱۵ ۸۷ بازدید انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۴

ایجاد مراکز کانون پرورش فکری در کهک و جعفرآباد پیگیری می‌شود

سید امیر طباطبایی با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی کودک در قم همچنان ادامه دارد اظهار کرد: در روزهای اخیر، شاهد برگزاری برخی برنامه‌های شاد و متنوع از جمله ویژه برنامه فرهنگی در جوار مزار شهدای گمنام کوه خضر نبی بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از فارس، سید امیر طباطبایی با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی کودک در قم همچنان ادامه دارد اظهار کرد: در روزهای اخیر، شاهد برگزاری برخی برنامه‌های شاد و متنوع از جمله ویژه برنامه فرهنگی در جوار مزار شهدای گمنام کوه خضر نبی بوده‌ایم.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های این هفته می‌توان به اجرای سرودهای خیابانی اشاره کرد که با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان استان در سطح شهر و از جمله در مناطقی مانند میدان شهدا، میدان جهاد، میدان امام خمینی (ره) و میدان مفید انجام شده است.

معاون فرهنگی و اجرایی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم تصریح کرد: این سرودها با مضامین معنوی و دینی، ترویج حس میهن‌پرستی و توجه به شادی و نشاط کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از سوی واحد سیار روستایی کانون یادآور شد: اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به مناسبت هفته ملی کودک، برنامه‌‌های متنوعی را برای شادی و نشاط کودکان روستاها و شهرهای مختلف استان دنبال کرده است.

طباطبایی ادامه داد: از آنجا که در ماه‌های اخیر دو  شهرستان جدید در استان قم به ثبت رسیده است و البته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم هیچگونه زیرساخت فرهنگی در این دو شهرستان‌ ندارد، وظیفه داشتیم تا با اعزام واحد سیار، برنامه‌هایی را برای کودکان این دو شهرستان در هفته ملی کودک دنبال کنیم.

دبیر بزرگداشت هفته ملی کودک در استان قم افزود: خوشبختانه اجرای این برنامه‌ها از جمله برپایی سرودهای خیابانی و ایستگاه‌های فرهنگی در برخی بوستان‌های این دو شهرستان با استقبال مردم و اهالی رو به رو شده است.

طباطبایی تصریح کرد: کودکان و خانواده‌های ساکن این دو شهرستان خواستار تأسیس مرکز دائمی کانون در شهر خود هستند که امیدواریم با تخصیص بودجه مناسب و حمایت مسؤولان، این امر محقق شود.

وی ادامه داد: تردیدی نیست که در کنار زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، نیاز به ایجاد و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی نیز در سطح استان وجود دارد تا همه اقشار و به ویژه کودکان و نوجوانان از خدمات فرهنگی محروم نشوند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/