کد خبر ۱۰۳۸۴۴ ۷۸ بازدید انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۸

برنامه های مسجد جمکران در آستانه نهم ربیع تشریح شد

معاون فرهنگی مسجد جمکران در آستانه ۱۹ ربیع‌الاول برنامه‌های مسجد مقدس جمکران را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های این مسجد در ایام ربیع‌الاول اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران در دو سال گذشته و با وجود شیوع بیماری کرونا برنامه‌های مختلفی را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های نیمه شعبان، اعتکاف، ایام فاطمیه و برنامه‌های اعتکاف از جمله برنامه‌هایی بوده است که در این مسجد برگزار شده است.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی افزود: در کنار برنامه‌های مختلفی که برگزار می‌شود توسعه خدمات اجتماعی و توجه به مجاورین مسجد از جمله موضوعات مهم دیگری است که در دستور کار بوده است.

وی بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا قرارگاه مهدویت تشکیل و رزمایش‌های مختلف مواسات و همدلی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

معاون فرهنگی مسجد جمکران تشکیل کارگروه مهدویت ذیل شورای فرهنگ عمومی استان قم را موردتوجه قرارداد و گفت: در نظر داریم که این کارگروه را در تمامی استان‌ها ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل دهیم.

وی به ۹ ربیع‌الاول اشاره کرد و افزود: در ۹ ربیع‌الاول سال ۱۳۹۸ کمپین همدلی برای ظهور ر راه‌اندازی شد و در ادامه مورد استقبال قرار گرفت و امسال هم در آستانه ۹ ربیع محور برنامه‌ها با شعار همدلی برای ظهور است.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی ابراز داشت: همه ما در هر صنف و قشری که هستیم می‌توانیم خادم ولایت باشیم و با بهره‌مندی از همدلی با دیگران از کار دیگران گره‌گشایی کرده و زمینه ظهور را فراهم کنیم و در این میان همدلی کردن برای و خدمت به مردم یکی از بزرگ‌ترین عبادت‌ها است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ها از امروز ۲۰ الی ۲۴ مهرماه، هر شب در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد و در این میان‌برنامه‌های مسجد تا عصر جمعه در عزای امام حسن عسکری (ع) و از شامگاه جمعه آیین آغاز امامت امام زمان (عج) را شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی افزود: دعای کمیل ندبه آل یاسین توسل از جمله ادعیه هایی که خوانده خواهد شد و علاوه بر این مداحان و واعظان کشوری در این مراسم‌ها حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: نشست رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید را با حضور رؤسای دانشگاه‌های تهران، باقرالعلوم(ع) و ... را با عنوان عهد علمی اساتید برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد جمکران تاکید کرد: در ادامه برنامه‌ها عصر ۹ ربیع‌الاول مراسم عصر بیعت برگزار شده و عصر روز پنج‌شنبه ما در خدمت وزیر ورزش و جمعی از جوانان خواهیم بود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/