کد خبر ۱۰۴۸۲۸ ۴۴۷ بازدید انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۸
اختصاصی قم‌نا /

تحقیر بانوان برای تبلیغ «همبرگر آمریکایی» در قم! + تصاویر

یکی از حساب‌هایی که جهت معرفی رستوران‌های شهر قم در اینستاگرام فعال است، با انتشار کلیپی واکنش کاربران مجازی را برانگیخت. در آخرین کلیپ تبلیغی این حساب اینستاگرام، یک بازیگر خانم با ظاهری نامناسب و رفتار‌ها و ادا‌های کاملا اروتیک که دقیقا تبلیغ روی آن سوار شده‌است؛ سعی دارد یک مرکز فست فود معرفی کند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، استفاده از جذابیت‌های زنانه و بعضا اروتیک در تبلیغ برخی کالا‌های مصرفی، چند سالی است که در فضای اینستاگرام باب شده است و به نظر می‌رسد آن‌ چه که این صفحات را به استمرار تبلیغات نامتعارف ترغیب می‌کند، غیررسمی بودن آنان و نبود نظارت لازم و کافی در عرصه فضای مجازی باشد.

اگرچه بهره‌وری از جذابیت‌های بانوان جهت تبلیغات کالاهای تجاری در ایران نسبت به دیگر کشورها از درجه ابتذال کمتری برخوردار است؛ با این حال فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باعث شده است که بسیاری از کسب‌ و کارهای خُرد و بعضا کلان، برای عرض اندام در بازار به تبلیغات حاوی مضامین مبتذل روی بیاورند.

در این بین متاسفانه شهر قم نیز از این فضا مصون نمانده است و بررسی حساب‌های فضای مجازی مشاغلی که در قم فعالیت می‌کنند نشان می‌دهد بسیاری از این حساب‌ها با الگوگیری از برندهای معروف خارجی، از زنان و بعضا از جذابیت‌های اروتیک آنان، جهت جذب مشتری استفاده می‌کنند.

در جدیدترین نوع این تبلیغ‌ها، یکی از حساب‌هایی که جهت معرفی رستوران‌های شهر قم در اینستاگرام فعال است، با انتشار کلیپی واکنش کاربران مجازی را برانگیخت. در آخرین کلیپ تبلیغی این حساب اینستاگرام، یک بازیگر خانم با ظاهری نامناسب و رفتار‌ها و ادا‌های کاملا اروتیک که دقیقا تبلیغ روی آن سوار شده‌ است؛ سعی دارد یک مرکز عرضه همبرگر آمریکایی را معرفی کند!

روند و سیر این کلیپ تبلیغی به گونه‌ای است بیننده فارغ از اسم و سیاست حساب مذکور، در نگاه اول متوجه نمی‌شود که این کلیپ تبلیغ یک مرکز عرضه فست فود است یا صحنه‌ای برای نمایش مدلینگ و معرفی خانم بازیگر آن!

افزون بر این نورپردازی به کار برده شده و برخی جلوه‌های این کلیپ نیز بیشتر تداعی‌گر فیلم سینمایی‌ ژانر اروتیک است! محصول تبلیغ نیز که همبرگر است و در یک سوم پایانی کلیپ به آن پرداخته شده؛ برای جذابیت بیشتر «همبرگر آمریکایی» معرفی می‌شود!

ماجرای استفاده از جذابیت‌های زنانه در تبلیغات مجازی دو سو دارد. یک‌ سوی آن شرکت‌هایی هستند که گویا در خلاقیت‌های تبلیغاتی به ته خط رسیده‌اند. پس چه‌ بهتر که در بستر فضای مجازی که نظارت خاصی روی آن وجود ندارد؛ محصول خود را پشت چهره و اندام زنان پنهان کرده تا در سایه این جذابیت‌های زنانه، سود بیشتری عایدشان شود.

سوی دیگر زنانی هستند که حاضر می‌شوند سوژه تبلیغات باشند و اجازه می‌دهند آن چیزی که آن‌ها را به بقیه معرفی می‌کند صرفا صورت آرایش‌کرده و ادا و اطوارشان باشد. یک زن آرایش کرده را در نظر بگیرید که در یک کلیپ آموزشی یا تبلیغاتی که در فضای مجازی منتشر شده است حضور دارد. به نظر شما چه تعداد از کاربران ممکن است فارغ از جذابیت‌های زنانه، مجذوب نکات آموزشی و تبلیغاتی این گونه محتواها شوند و به آن ترغیب شوند!؟

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/